سرطان 28, 1403 09:34 Asia/Kabul
  • کنعانی: سکوت در مقابل جنایات صهیونیست‌ها، بازگذاشتن دست جلادان است
    کنعانی: سکوت در مقابل جنایات صهیونیست‌ها، بازگذاشتن دست جلادان است

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به جنایت جدید رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، از سکوت و بی‌عملی جامعه جهانی در قبال این جنایات انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت، رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن محوطه مدرسه القاهره در شهر غزه، جنایت هولناک دیگری را رقم زد و جمع زیادی از شهروندان بیگناه را به‌طرز فجیعی به خاک و خون کشید.

در این حمله تاکنون ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و شمار دیگری نیز مجروح شده‌اند.

کنعانی چافی افزود: سکوت و بی‌عملی دولت‌ها و مجامع بین‌المللی در مقابل این همه قساوت و بی‌رحمی و جنایت ضدبشری صهیونیست‌ها، عملا بازگذاشتن دست جلادان خون آشام در تداوم نسل‌کُشی جاری در باریکه غزه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد، مدعیان دروغین حقوق‌بشر و صادرکنندگان تسلیحات برای این رژیم، همدست و شریک کامل جنایتکاران صهیونیست در کشتار جمعی فلسطینیان هستند.

رژیم نسل کش اسرائیل از 15میزان 1402 با حمایت همه‌جانبه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی رژیم نامشروع صهیونیستی شده است.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از 15میزان 1402 تاکنون ۳۸ هزار و ۷۹۴ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۳۶۴ نفر زخمی شده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات صهیونیست‌ها در غزه مایه تأسف است

کلیدواژه