سرطان 31, 1403 15:37 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب موفقیت "مسعود پزشکیان" رئیس جمهوری منتخب ملت ایران را موفقیت همه خواندند و گفتند: باید همه به رئیس جمهور منتخب در ادای وظایف کمک کنیم و از بُن دندان باور کنیم که موفقیت ایشان، پیروزی همه ماست.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز یک شنبه در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، موفقیت "مسعود پزشکیان " رئیس جمهوری منتخب را در مسائل اقتصادی،‌ فرهنگی، بین‌المللی و دیگر عرصه‌ها موفقیت همه خواندند و تاکید کردند: مسوولیت مشترک رئیس جمهور منتخب و مجلس، تشکیل دولتی کارآمد، متدین و انقلابی است.

ایشان انسجام مجموعه ارکان نظام را نیاز کشور و نظام و مردم دانستند و با اشاره به حضور رئیس جمهوری منتخب به عنوان نماینده مجلس دوازدهم در این دیدار افزودند: همچنان که همیشه مجلس را به تعامل سازنده با دولت‌ها فراخوانده‌ام، به دولت‌ها نیز همکاری با مجالس را سفارش و تأکید کرده‌ام.

ایشان ابراز امیدواری کردند: با احساس مسئولیت مشترک رئیس جمهور منتخب و مجلس، کابینه‌ای متشکل از افراد مؤمن، کارآمد، انقلابی، امیدوار به آینده، مشهور به پاکدستی و صداقت، دارای نگرش ملی و برخوردار از اعتقاد عمیق به جمهوری اسلامی تشکیل شود و مسائل کشور و مردم را به پیش ببرد.

رهبر معظم انقلاب جایگاه مجلس را بسیار مهم و حساس خواندند و افزودند: مجلس برخلاف تصور عمومی فقط پرسشگر نیست، بلکه مانند هر نهاد تصمیم‌گیر و اقدام‌کننده باید در قبال وظایف و عملکرد خود در پیشگاه خداوند و در مقابل مردم پاسخگو باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در توصیه دیگر، با اشاره به ظرفیت مهم مجلس در زمینه مسائل بین‌المللی و سیاست خارجی گفتند: مجلس وزنه‌ای سنگین است که دولت‌های دنیا در تعاملات خود از آن استفاده می‌کنند.

ایشان انواع نقش‌آفرینی نمایندگان در تحولات جهانی و دیپلماسی همچون سفرها و دیدارهای رئیس و نمایندگان مجلس از جمله حضور مفید رئیس مجلس در اجلاس اخیر بریکس را تأثیرگذار خواندند و گفتند: گاهی حتی یک بیانیه یا نطق نمایندگان در مسائل سیاست خارجی مهم و مؤثر است.

رهبر انقلاب با اشاره به تکرار موضوع تحریم های ضد ایرانی در ایام انتخابات  در بین مردم، مجلس را در این زمینه دارای امکان فعالیت و نقش‌آفرینی دانستند و افزودند: ما می‌توانیم تحریم‌ها را با ابزارهای شرافتمندانه برطرف و بالاتر از آن خنثی کنیم؛ همچنان که بارها گفته‌ایم برداشتن تحریم‌ها دست ما نیست و باید برای رفع آنها تدبیراندیشید، اما خنثی‌سازی تحریم دست ماست و راههای خوبی هم برای آن وجود دارد که مسوولان دولتی برخی از آن راهها را رفتند و آثار خوبی هم داشت که در این زمینه مجلس هم می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تعیین هر چه زودتر کابینه پزشکیان را مفید و ضروری خواندند و گفتند: در این زمینه هم نمایندگان مجلس و هم رئیس‌جمهوری منتخب ، مسوولیت‌های سنگینی دارند.

ایشان در خصوص ویژگی‌ها و معیارهای ضروری برای افرادی که وزیر و میدان‌دار اقتصاد، فرهنگ، سازندگی و تولید خواهند شد گفتند: کسی را باید میدان‌دار کرد که امین، صادق، متدیّن و از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی باشند.

رهبر معظم انقلاب: اهمیت مساله غزه بیشتر از روزهای اول است

رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنان‌شان مساله غزه را همچنان مساله اول دنیای اسلام دانستند و افزودند: با گذشت ماه ها از آغاز جنایت رژیم غاصب خبیث، شور اولیه در محکومیت و مقابله با این جنایات در برخی افراد کم شده اما اهمیت مساله غزه حتی بیشتر از روزهای اول است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به قدرت روز افزون مقاومت افزودند: یک دستگاه بزرگ سیاسی، اقتصادی، نظامی به اسم آمریکا همراه رژیم غاصب صهیونیست با یک گروه کوچک به نام مقاومت می جنگند و از آنجایی که این دو خبیث موفق نشده‌اند حماس و مقاومت را از پای در بیاورند، بمب های خود را در بیمارستان ها، مدارس و بر سر کودکان و زنان و مردم مظلوم می ریزند.

ایشان با اشاره به اینکه امروز مردم دنیا شاهد نهایت جنایت و سبعیت رژیم غاصب هستند و درباره آن قضاوت می کنند خطاب به نمایندگان مجلس افزودند: درباره غزه آرام نگیرید و ساکت نباشید، امروز مصداق مهم فعالیت مجلس در مسائل خارجی و دیپلماسی، مساله غزه است.

هیات دولت سیزدهم ایران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

«مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب ایران شد

رئیس‌جمهوری منتخب ملت ایران با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد

کلیدواژه