رتبه ششم ایران در انتشار مقالات جهانی در زمینه فناوری نانو
(last modified 1395-10-19T14:44:57+00:00 )
جدی 19, 1395 19:14 Asia/Kabul
  •  رتبه ششم ایران در انتشار مقالات جهانی در زمینه فناوری نانو

ستاد ویِژه توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری ایران از کسب رتبه ششم ایران در میان 20 کشور برتر دنیا در حوزه انتشار مقالات فناوری نانو طی سال 2016 میلادی خبر داد .

به گزارش ایرنا ، تا پایان دسامبر 2016 در مجموع 137 هزار و 500 مقاله مرتبط با فناوری نانو معادل  9 و پنج دهم درصد از کل مقالات نمایه شده در پایگاه داده Web of Science قرار گرفته که ایران نیز با افزایش سهم حدود هشت دهم درصد، بالاتر از ژاپن ، رده ششم را از آن خود کرده است .

چین ، آمریکا ،هند ،کره جنوبی و آلمان به ترتیب بیشترین مقالات نمایه  شده  در زمینه فناوری نانو را منتشر کرده اند .

درهمین حال "حمید کهرام" رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی  روزیکشنبه  اعلام کرد: ایران جزو  10 کشور برتر جهان در تولید واکسن است.

کهرام با بیان اینکه کشورهای اطراف ایران قادر به تولید واکسن انسانی نیستند، افزود:موسسه سرم سازی رازی با قدمت 92 ساله خود تنها موسسه تحقیقاتی منطقه خاورمیانه است که واکسن های انسانی، دامی و طیور تولید می کند.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: کشورهایی نظیر ترکیه، مالزی و پاکستان در منطقه خاورمیانه هستند که در تولید واکسن پیشرفت های زیادی داشته اند اما فقط توانسته اند واکسن های دامی را تولید کنند و در تولید واکسن های انسانی و طیور ناموفق بوده اند. 

 

کلیدواژه