سنبله 07, 1403 10:02 Asia/Kabul

ششمین مجمع بین‌المللی شهری گروه بریکس با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران و دیگر اعضا و شرکای این گروه در مسکو پایتخت روسیه آغاز به کار کرد.

به گزارش رادیو دری، در آئین رسمی ششمین مجمع بین‌المللی شهری گروه بریکس که با سخنرانی نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه و پخش پیام تصویری سرگئی لاوروف، وزیرامورخارجه روسیه همراه بود، «مهدی چمران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز حضور داشت.

نشست مجمع بین المللی شهرهای کشورهای عضو بریکس به مدت دو روز و با محوریت، توسعه و ایجاد همکاری‌های شبکه‌ای در موضوعات مختلف با کشورهای آسیایی، غرب آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا و دستور کار اقلیمی درحال برگزاری است.

هدف بنیادی این نشست، توسعه همکاری‌های بین المللی میان شهری و میان پارلمانی و تغییر شیوه‌های نوآورانه در توسعه پایدار سیاست‌های کلان است.

این رویداد از سوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، بنیاد روس کانگرس (Roscongress)، وزارت خارجه روسیه و کاخ کرملین حمایت می شود.

قرار است رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در مراسم افتتاحیه و در دو نشست توسعه دیپلماسی پارلمانی در سطح پایتخت‌ها و کلان‌شهرهای کشورهای حوزه بریکس و نشست دستور کار اقلیمی مجمع بین المللی بریکس سخنرانی کند.

 مجمع بین‌المللی شهری گروه بریکس از سال 2020 در تقویم رسمی رویدادهای کشورهای شرکت کننده در انجمن بین‌المللی بریکس گنجانده شد و بنابر اعلام برگزارکنندگان، حدود پنج هزار نماینده از بیش از 100 کشور و 80 منطقه روسیه در این رویداد دو روزه حضور دارند.

ایران عضو دائم گروه "بریکس" شد

کلیدواژه