عراقچی: ایران به نقض برجام واکنش مناسب نشان خواهد داد
(last modified 1395-10-20T17:36:59+00:00 )
جدی 20, 1395 22:06 Asia/Kabul
  •  عراقچی: ایران به نقض برجام واکنش مناسب نشان خواهد داد

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران نقض تعهدات درباره اجرای برجام را تحمل نخواهد کرد و واکنش مناسب نشان خواهد داد.

سید "عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه و رئیس ایرانی ستاد پیگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا؛ افزود: بر اساس تصمیمات هیات نظارت بر اجرای برجام و دستور رئیس جمهوری ایران ساز و کار سیاسی پیش بینی شده در برجام فعال شده و برگزاری نشست معاونان وزیران امور خارجه در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین در همین چارچوب است.

عراقچی تصریح کرد: نشست وین به درخواست ایران و در پی نامه وزیر امور خارجه ایران به مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هدف بررسی شکایت ایران از  تمدید قانون تحریم‌های ایران (آیسا) توسط کنگره آمریکا تشکیل می‌شود.

عراقچی گفت:  تمدید قانون آیسا توسط کنگره آمریکا نقض برجام است و باید پیام روشن جمهوری اسلامی ایران به اعضای کمیسیون مشترک برجام و دیگر اعضای  گروه 1+5 منتقل شود.

رئیس ایرانی ستاد پیگیری اجرای برجام درباره نشست دوجانبه ایران و آمریکا در وین نیز افزود: براساس برجام کشوری که معتقد است برجام نقض شده باید با کشوری که برجام را نقض کرده گفت وگوی دوجانبه داشته باشند و اگر موضوع حل نشد به کمیته برجام و پس از آن به کمیسیون مشترک مراجعه می‌کنند.

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیران امور خارجه بین نمایندگان ایران و گروه 1+5، فردا (سه‌شنبه) در وین، پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

"عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران و "هلگا اشمید" به نمایندگی از "فدریکا موگرینی" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست نشست وین را برعهده دارند.

 

کلیدواژه