عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی و حامیانش را در شوک فرو برد
(last modified 1403-07-11T09:25:37+00:00 )
میزان 11, 1403 13:55 Asia/Kabul
  • عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی و حامیانش را در شوک فرو برد
    عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی و حامیانش را در شوک فرو برد

کارشناس سیاسی-فرهنگی افغانستانی تاکید کرد: عملیات غرور آفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توان نظامی ایران اسلامی را به نمایش گذاشت و رژیم صهیونیستی و حامیانش را در شوک فرو برد.

حجت الاسلام دکتر سید جواد وحیدی رئیس بنیاد فرهنگی-اجتماعی افغانستانی های مقیم جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: پس از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران انتظار می رفت که جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده ای به رژیم صهیونیستی بدهد اما از آنجا که بحث آتش بس در غزه مطرح شد تصمیم بر آن شد که در قبال آتش بس دایم در غزه و برای کاهش آلام مردم غزه پاسخ داده نشود.

وی افزود: اما با توجه به اینکه بر اساس نص صریح قرآن کریم کفار پیمان شکن هستند، حامیان رژیم غاصب اسرائیل به تعهد خود عمل نکردند و این رژیم جسورتر شد و حتی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت را ترور کردند.

به گفته این کارشناس افغانستانی به این ترتیب این ذهنیت و توهم برای رژیم صهیونیستی ایجاد شده بود که گویا جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت توان پاسخگویی ندارد در حالی که برای ایران مهم این بود که آتش بس دایمی در غزه تامین و دردهای مردم فلسطین و غزه کاهش یابد، زمانی هم که رژیم صهیونیستی و حامیانش پیمان شکنی کردند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت پاسخ کوبنده دادند.

وحیدی عنوان کرد: در این عملیات غرور آفرین توان موشکی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شد و بر اساس تصاویری که تلویزیون های خود رژیم صهیونیستی پخش کردند قلب این رژیم یعنی تلاویو و مناطق راهبردی آن مورد اصابت دقیق قرار گرفته و بر اساس اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نود درصد موشک ها به اهداف تعیین شده اصابت کرد.

وی در مورد تلاش رسانه های غربی برای کم اهمیت جلوه دادن عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرزمین های اشغالی هم گفت: عملیات وعده صادق 2 یک شوک بود که به رژیم صهیونیستی وارد شد، در این عملیات از موشک های بالستیک پیشرفته و رادار گریز استفاده شد و علی رغم هشدارهایی که امریکا به رژیم صهیونیستی داده بود و پدافندهای این رژیم و برخی کشورهای همجوار و نیز ناوهای اطراف آن فعال شده بود شاهد رگبار موشکی بر فراز سرزمین های اشغالی بودیم، پدافند افسانه ای این رژیم زیر سوال رفته و آن را در شوک فرو برده است به همین دلیل حامیان این رژیم در فضای رسانه ای خود تلاش می کنند وانمود کنند که عملیات ناموفق بوده تا به این رژیم روحیه بدهند.

رئیس بنیاد فرهنگی-اجتماعی افغانستانی های مقیم جمهوری اسلامی ایران یاد آور شد که با شهادت سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی تبلیغ می کرد که ضربه اساسی به محور مقاومت، حزب الله و حماس وارد شده، توان عملیاتی آن ها از بین رفته و ساختارشان آسیب دیده، این رژیم همچنان صحبت از عملیات زمینی به لبنان می کند اما تاکنون جرات نکرده در این زمینه اقدامی انجام دهد. عملیات وعده صادق 2 هم روحیه مجموعه مقاومت را افزایش داده و پیش بینی می شود که رژیم صهیونیستی یا وادار به آتش بس خواهد شد و یا در روزهای آینده ضربات محکم تری خواهد خورد.

وحیدی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از شهادت سید حسن نصرالله در مورد فرض بودن کمک به مردم لبنان بر تمام مسلمانان هم گفت: پیام ایشان پیام جهاد عمومی بود که شامل عرصه های مختلف نظامی و غیرنظامی و در حقیقت دفاع است. دفاع واجب شرعی و عقلی است و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تاکیدی بر این موضوع به صورت فراگیر بود.

وی اضافه کرد: هر کس با هر توانی که دارد باید در این کمک مشارکت کند، کسانی که در حمایت از مقاومت در اجتماعات خیابانی شرکت می کنند، افرادی که در رسانه مشغول هستند و کسانی که کمک مالی می کنند همه در مسیر این جهاد قرار دارند و هیچ کس هم نمی تواند از زیر بار این مسوولیت شانه خالی کند.

 

کلیدواژه