میزان 17, 1403 15:21 Asia/Kabul
  • پزشکیان : ادعای اروپا و آمریکا در دفاع از حقوق بشر متناقض است
    پزشکیان : ادعای اروپا و آمریکا در دفاع از حقوق بشر متناقض است

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری ایران، حمایت‌های اروپا و آمریکا از رژیم صهیونیستی و رفتار‌ این کشور‌ها در دفاع از حقوق بشر را متناقض خواند.

به گزارش رادیو دری، «مسعود پزشکیان» روز سه‌شنبه در دیدار مدیران و فعالان میراث فرهنگی با انتقاد از حمایت‌های اروپا و آمریکا و رفتارهای متناقض این کشورها درحمایت از رژیم صهیونیستی گفت: آنها یک حکومت وحشی را به منطقه آورده‌اند و از آن حمایت می‌کنند.

پزشکیان، رژیم صهیونیستی را به رعایت نکردن اصول انسانی متهم کرد و افزود: رژیم نسل کش اسرائیل هیچ چارچوب انسانی را رعایت نمی‌کند و به راحتی مناطق مسکونی و محل تجمع زن، بچه، پیر و جوان را بمباران می‌کند.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به وجود تناقض در حرف های مدعیان حقوق بشر اروپایی و آمریکایی تصریح کرد: آنها دم از حقوق بشر می‌زنند و کسی نیست که بگوید چرا  زن و بچه‌های بی‌گناه را می‌کشید؟

رژیم نسل کش اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را ضد باریکه غزه آغاز کرد و در این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های این باریکه در این جنگ به شدت تخریب شد و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

در یک سال گذشته رژیم صهیونیستی ۴۱ هزار و ۹۰۹ نفر را در باریکه غزه به شهادت رساند که ۶۰ درصد آن ها زن و کودک هستند.

با وجود جنایت‌های بیشمار رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ ماه جنگ، این رژیم هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه برسد.

پزشکیان: جمهوری اسلامی با گسترش ناامنی و بحران در منطقه مقابله می‌کند

پزشکیان: جهان فراموش نمی‌کند که فرمان ترور نصرالله از نیویورک صادر شد

کلیدواژه