پاسخ نمایندگی ایران به دروغ پراکنی رژیم اسرائیل درباره حماس و تهران
(last modified 1403-07-22T04:22:02+00:00 )
میزان 22, 1403 08:52 Asia/Kabul
  • پاسخ نمایندگی ایران به دروغ پراکنی رژیم اسرائیل درباره حماس و تهران
    پاسخ نمایندگی ایران به دروغ پراکنی رژیم اسرائیل درباره حماس و تهران

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد که ادعا درباره اطلاع تهران از عملیات طوفان الاقصی فاقد اعتبار است.

به گزارش رادیو دری، نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در پاسخ به ادعای رسانه‌های آمریکایی "نیویورک تایمز" و "وال استریت ژورنال" درباره دسترسی رژیم صهیونیستی به اسنادی درخصوص اطلاع ایران از عملیات هفتم اکتبر تصریح کرد، در شرایطی که مسئولان حماس مستقر در دوحه اعلام کرده‌اند که آنها هم اطلاعی از آغاز عملیات طوفان الاقصی نداشته‌اند و طراحی، تصمیم و مدیریت عملیات مزبور، صرفاً برعهده شاخه نظامی حماس مستقر در باریکه غزه بوده است.

دفتر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد افزود: هر نوع ادعایی که عملیات طوفان الاقصی را به جمهوری اسلامی ایران و یا حزب‌الله چه به‌صورت جزئی یا کلی مرتبط نمایند، فاقد اعتبار است و سندسازی تلقی می‌شود.

جنبش مقاومت فلسطینیان در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و بیش از 10 سال محاصره باریکه غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، هفتم اکتبر 2023 عملیات "طوفان الاقصی" را آغاز کرد؛ این عملیات یکی از مرگبارترین حملات ضد رژیم اشغالگر اسرائیل به شمار می‌رود که براساس اعلام تلویزیون رژیم اسرائیل، شمار کشته‌های اسرائیلی به بیش از 1500 نفر رسید.

رژیم صهیونیستی نیز در یکسال گذشته با حمایت همه جانبه آمریکا و در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی، طی این مدت حملات سنگینی را ضد باریکه غزه آغاز کرده و زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشیده است که همچنان ادامه دارد. 

کلیدواژه