سفیر مجارستان به وزارت خارجه ایران احضار شد
(last modified 1403-07-24T15:05:56+00:00 )
میزان 24, 1403 19:35 Asia/Kabul
  • سفیر مجارستان به وزارت خارجه ایران احضار شد
    سفیر مجارستان به وزارت خارجه ایران احضار شد

در پی اعلام تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران سفیر مجارستان در تهران را در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا احضار کرد.

به گزارش­ رادیو دری؛ در این نشست ضمن اعلام اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا تاکید شد: توسل به شیوه‌های غیرقانونی و قهرآمیز همچون تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و راه به جایی نخواهد برد.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در این جلسه تاکید کرد: همکاری‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها قانونی و با هدف حراست از منافع و امنیت ملی ایران است و موضوعی نیست که اجازه داده شود طرف‌های ثالث در آن دخالت کنند.

مجید تخت روانچی خطاب به طرف اروپایی اظهار کرد: اقدام اتحادیه اروپا در تحریم شرکت‌های هواپیمایی مسافربری ایران، نقض صریح موازین و مقررات حقوق بین‌الملل به ویژه حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری و در تناقض با ادعاهای حقوق بشری اروپاست.

وی به نماینده اتحادیه اروپا توصیه کرد: کشورهای عضو این اتحادیه نباید در دام محافل ضد ایرانی به ویژه رژیم آپارتاید صهیونیستی بیفتند و منافع و روابط دیرینه خود با ایران را فدای اغراض دشمنان روابط ایران و اروپا کنند.

سفیر مجارستان اعلام کرد مراتب را به مقامات اتحادیه اروپا منعکس خواهد کرد.

اتحادیه اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرد

کلیدواژه