مشهد ؛میزبان کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام
(last modified 1395-10-27T09:11:23+00:00 )
جدی 27, 1395 13:41 Asia/Kabul
  •  مشهد ؛میزبان کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ( شمال شرق ایران) ، از برگزاری کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام در شهر مشهد خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ "عابدین عابدی مقدم" مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تاکید کرد: کنگره شهدای جهان اسلام همزمان با رویداد بزرگ " مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام"  در حوت 1395 در این شهر برپا می شود .

عابدی مقدم  افزود،از خانواده 200 نفر از شهدای جهان اسلام از کشورهای لبنان، فلسطین، پاکستان، افغانستان، یمن، عراق، سوریه و بحرین برای شرکت در کنگره  شهدای جهان اسلام دعوت شده است .

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تاکید کرد: با برپایی مراسم ملی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا درماه مارس نیز به مدت یک هفته برنامه‌های ویژه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی در مشهد برگزار می‌ شود.

عابدی مقدم از جمله این ویژه برنامه‌ها را برافراشته شدن پرچم عتبات عالیات در بهشت رضا(ع) با حضور خانواده‌های شهدای خراسان و خانواده‌های شهدای جهان اسلام اعلام کرد.

سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو) (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب کرده است.

 

کلیدواژه