دلو 02, 1395 08:29 Asia/Kabul
  • نیمه افراشته شدن پرچم سفارتخانه و کنسولگری‌های ایران در خارج 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: پرچم سفارتخانه و کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور روز شنبه همزمان با عزای عمومی در ایران به مناسبت حادثه دلخراش پلاسکو، نیمه افراشته خواهد بود.

بهرام قاسمی جمعه‌شب درباره اقدامات وزارت خارجه و سفارتخانه‌های ایران در روز عزای عمومی حادثه آتش‌سوزی در مرکز تهران، تصریح کرد: با اعلام هیات دولت مبنی بر عزای عمومی در روز شنبه،  به همه  سفارتخانه و کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور دستور داده شد پرچم‌ ایران را نیمه افراشته کنند و با توجه به ابراز همدردی مقامات و شهروندان بسیاری از کشورها، دفتر یادبود قربانیان این حادثه تاثرانگیز را نیز مفتوح  کنند.

پیش از این، برخی مقامات کشورهای مختلف در پیام‌هایی به مقامات ایران از جمله وزیر خارجه حادثه پلاسکو را تسلیت و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند. 

در پی حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران و جان‌باختن تعدادای از ماموران آتش‌نشانی، هیات دولت ایران با صدور اطلاعیه‌ای امروز ( شنبه ) را عزای عمومی اعلام کرد.

ساختمان تجاری پلاسکو در تهران حدود ساعت هشت صبح روز پنجشنبه 19 ژانویه دچار حریق شد که پس از حدود سه ساعت، 15 طبقه ساختمان به طور کامل تخریب شد و فرو ریخت. 

 

کلیدواژه