گسترش روابط همه جانبه؛ اولویت سیاست‌های ایران و کویت
(last modified 1395-11-06T14:36:06+00:00 )
دلو 06, 1395 19:06 Asia/Kabul
  •  گسترش روابط همه جانبه؛ اولویت سیاست‌های ایران و کویت

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کویت، گسترش روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی بین دو کشور را از اولویت‌های سیاست تهران - کویت دانستند.

شیخ "صباح الخالد الحمد الصباح" وزیر امور خارجه کویت، معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت روز چهارشنبه با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در تهران دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه تبادل نظر کرد.

ظریف در این دیدار همسایگان را اولویت مهم سیاست خارجی ایران شمرد و گفت: کویت یکی از همسایگان خوب و مهم جمهوری اسلامی بوده و نقش امیر آن کشور در تقویت حسن همجواری کشورهای منطقه قابل ستایش است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به مشکلات موجود در منطقه، ضرورت نگاه به آینده را با توجه به دشمنان و خطرهای مشترک، یادآور شد.

وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ایران در منطقه و جهان، گفت: اشتراک‌های فراوان تاریخی، فرهنگی و مذهبی بین ایران و کشورهای منطقه وجود دارد و همه باید نگاه به آینده را محور روابط و گفت وگوهای خود قرار دهند.‌

شیخ "صباح الخالد الحمد الصباح"، تروریسم را خطری مشترک برای همه کشورهای منطقه خواند و تصریح کرد: ضرورت دارد اختلاف نظرها و سوءتفاهم‌ها بین کشورهای منطقه در یک فضای آرام و با گفت وگوهای صریح برطرف شود.

شیخ "صباح الخالد الحمد الصباح" وزیر امور خارجه کویت برای انجام سفری یک روزه صبح روز چهارشنبه وارد تهران  شد.

 

کلیدواژه