دلو 06, 1395 22:24 Asia/Kabul
  • روحانی: قدرت ایران، پشتیبان امنیت و ثبات منطقه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران پشتیبان امنیت و ثبات منطقه است.

"حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه در دیدار شیخ "صباح الخالد الحمد الصباح" فرستاده ویژه امیر کویت و وزیر امور خارجه این کشور در تهران افزود: سیاست خارجی ایران توسعه هر چه بیشتر مناسبات با کشورهای اسلامی و همسایگان براساس احترام متقابل، حسن‌همجواری و اخوت اسلامی است.

روحانی تصریح کرد: ایران  با وجود این که در دوران پس از انقلاب اسلامی مورد تجاوز دشمنان قرار گرفت و هیچگاه نیز به هیچ کشوری تجاوز نکرده است، نقش خود را به عنوان مهم‌ترین مانع در برابر هرگونه تجاوز و تروریسم در منطقه اثبات کرد است.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به اینکه ثبات و امنیت منطقه حساس خاورمیانه تنها با گفت وگو، دوستی و همکاری بین کشورهای منطقه به ویژه همسایگان برقرار می‌شود، تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که پیشرفت و توسعه کشورها و ملت‌های منطقه به نفع ثبات و امنیت همگان خواهد بود.

روحانی گفت: روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و کویت با توجه به ظرفیت‌ها و علاقه دو ملت باید به سطح قابل قبولی برسد.

شیخ "صباح الخالد الحمد الصباح" وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار ضمن تقدیم پیام کتبی امیر کویت به رییس‌ جمهوری ایران گفت: امیر، دولت و مردم کویت همواره احترام فراوانی برای دولت و ملت ایران و نقش تأثیرگذار این کشور در منطقه، قائل هستند.

شیخ "صباح الخالد الحمد الصباح" وزیر امور خارجه کویت برای انجام سفری یک روزه صبح روز چهارشنبه وارد تهران  شد.

 

کلیدواژه