دلو 08, 1395 09:35 Asia/Kabul
  •  تحرکات جدید نتانیاهو ضد برجام با روی کارآمدن ترامپ

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان در حال تلاش است تا برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) را به زعم خود خطری برای جهان معرفی کند.  

به گزارش اسوشیتدپرس؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز پنجشنبه با بیان این که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، خطر توافقنامه هسته‌ای ایران را درک می‌کند، گفت اسرائیل هرگونه اقدام لازم را برای جلوگیری از آنچه وی دستیابی تهران به تسلیحاتی اتمی خواند، انجام خواهد داد.

نتانیاهو که از توافق هسته‌ای ایران، همواره خشمگین بوده است بدون توجه به تهدید کلاهک‌های هسته‌ای اسرائیل برای امیت جهانی، مدعی شد جمهوری اسلامی ایران خطری برای منطقه است.

نخست وزیر اسرائیل گفت: مسوولان جمهوری اسلامی ایران همواره بر این اصل تاکید دارند که اسرائیل روزی نابود خواهد شد.  

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی خود متعهد شد یا از برجام خارج خواهد شد، یا مجددا درباره آن مذاکره خواهد کرد، اما مشخص نیست اکنون که وی قدرت را در آمریکا به دست گرفته است چه اقدامی درقبال برجام انجام خواهد داد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است برجام توافقی بین المللی بوده که در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده است و آمریکا به تنهایی قادر نیست آن را بر هم بزند.

مسوولان جمهوری اسلامی ایران در عین حال تاکید کردند اگر ترامپ برجام را کنار بگذارد یا آن را نقض کند، فعالیت‌های هسته‌ای ایران به سرعت به قبل از برجام باز خواهد گشت.

 

کلیدواژه