دلو 08, 1395 23:44 Asia/Kabul
  • بروجردی: همکاری ایران و پاکستان به امنیت منطقه کمک می‌کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: گستریش همکاری‌های ایران و پاکستان در زمینه‌های مختلف، به امنیت منطقه کمک خواهد کرد.

"علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز جمعه با "ناصرخان جنجوعا" مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در اسلام‌آباد دیدار کرد و دو طرف بر ضرورت برداشتن گام‌های جدید برای گسترش روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی بین دو کشور تاکید کردند.

بروجردی و جنجوعا در این دیدار که در سومین روز سفر هیات پارلمانی ایران به اسلام‌آباد انجام شد، با اشاره به تحولات منطقه، افزایش تعاملات ایران و پاکستان را در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و امنیتی و مرزی خواستار شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران و مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان تاکید کردند: کمیته امنیتی و مرزی ایران و پاکستان با توجه به مشکلاتی که اشرار و قاچاقچیان در مرز دو کشور به وجود می‌آورند، هرچه سریعتر تشکیل شود.

علاء الدین بروجردی روز چهارشنبه با هدف گفت وگو درباره روابط دوجانبه، تحولات مهم منطقه و تقدیم دعوتنامه به مقامات عالی پاکستان برای شرکت در کنفرانس بین المللی فلسطین در تهران وارد اسلام آباد شد و با رئیسان مجالس ملی و سنا، مشاور نخست وزیر در امور خارجی و رئیس کمیسیون دفاعی سنای پاکستان نیز رایزنی کرده است. 

 

کلیدواژه