دلو 09, 1395 16:51 Asia/Kabul
  • برگزاری بزرگترین رزمایش دریایی ایران در شمال اقیانوس هند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بزرگترین رزمایش دریایی ولایت- 95 اواخر دلو در شمال اقیانوس هند در مدار 10 درجه شمالی عرصه بین المللی برگزار می‌شود.

امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در حاشیه برگزاری آئین تجلیل از خانواده شهیدان نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران در مشهد، شمال شرق ایران افزود: این رزمایش نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی است.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش ایران ماموریت‌های دفاعی را به طور ویژه دنبال می‌کند و حضور در دریاهای آزاد نیز بر همین اساس است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفت: حضور این نیرو در دریای آزاد و مدار 10 درجه خلیج عدن و باب‌المندب یک رویکرد مهم است که بر اساس حفاظت و حراست از کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌ها انجام می‌شود.

امیر دریادار سیاری افزود: دیپلماسی دریایی و ارتباط با کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای انتقال فرهنگ و نمایش توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر رویکردهایی است که به طور ویژه در نیروی دریایی ارتش دنبال می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوهای ایرانی تاکنون به همه کشورهای حاشیه اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا سفر کرده‌اند و در آینده‌ای نزدیک به اقیانوس اطلس و آرام نیز سفر خواهند کرد.

دریادار سیاری همچنین با بیان این که یکی از رویکردهای نیروی دریایی ارتش ایران حرکت در مسیر تولید تجهیزات است، افزود: در آینده‌ای نزدیک زیر دریایی کلاس "فاتح"، ناوشکن "سهند" و ناو موشک‌انداز دیگری به توان دفاعی نیروی دریایی ارتش ایران اضافه خواهد شد.