دلو 10, 1395 21:37 Asia/Kabul
  •  احضار سفیر سوئیس به وزارت امور خارجه ایران

سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه ، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت، سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در تهران روز یکشنبه به وزارت امور خارجه ایران احضار و یادداشت اعتراضی ایران در خصوص صدور فرمان اجرایی اخیر رئیس جمهور آمریکا و اعمال محدودیت و برخورد تبعیض آمیز علیه شهروندان ایرانی برای سفر به آمریکا به وی تحویل داده شد.

"بهرام قاسمی" تصریح کرد، اعمال محدودیت برای سفر شهروندان ایرانی به آمریکا به بهانه های واهی و تبعیض آمیز، غیر قابل قبول و مغایر با کنوانسیونهای حقوق بشری و مفاد قرارداد ۱۵ اوت ۱۹۵۵ حقوقی و کنسولی بین دو کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خاطر نشان کرد، مردم ایران طی دهه های گذشته قربانی گروههای تروریستی مورد حمایت آمریکا بوده و نه تنها در هیچیک از عملیات گروههای افراطی تروریستی حضور نداشته اند، بلکه در همه جوامعی که در آن اقامت کرده اند، به عنوان یکی از قانون مدارترین شهروندان شناخته شده اند.

"دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا، جمعه‌شب فرمان اعمال محدودیت‌های گسترده برای ورود پناهجویان و مهاجران از کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق، سودان، سومالی ، لیبی ، سوریه و یمن به خاک آمریکا را امضاء کرد.

اقدام ترامپ واکنش و اعتراض جهانی را در پی داشت و بسیاری از کشورهای جهان تصمیم رئیس جمهوری آمریکا را تبعیض آمیز دانستند.

 

کلیدواژه