قاسمی: راهکارهای مناسب برای مقابله با اقدام امریکا اتخاذ می شود
(last modified Tue, 31 Jan 2017 03:34:38 GMT )
دلو 12, 1395 08:04 Asia/Kabul
  • قاسمی: راهکارهای مناسب برای مقابله با اقدام امریکا اتخاذ می شود

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درخصوص تشکیل کمیته ای در این وزارتخانه برای پیگیری امور ایرانیان خارج از کشور گفت: پس از اقدام خصمانه جدید آمریکا علیه ایران و برخی از کشورهای اسلامی پیش بینی دقیقی در خصوص راهکارها و اقدام های مناسب در مقابل این اقدام صورت گرفته است.

"بهرام قاسمی" دوشنبه شب افزود: در این خصوص می توان به تشکیل کمیته ای متشکل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیروی انتظامی ایران در محل وزارت امور خارجه ایران اشاره کرد.

قاسمی تصریح کرد: این کمیته کار خود را آغاز کرده و به زودی راهکارهای متناسب را برای وضعیت جدید را پیش بینی می کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه این کمیته ظرف دوروز گذشته دستورالعمل هایی را تهیه و به سفارت خانه های ایران در سراسر جهان ابلاغ کرده، افزود: این دستورالعمل ها در خصوص پاسداشت و منزلت ایرانیان خارج از کشور به خصوص کسانی که در آمریکا ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند، تهیه شده است.

در جدید ترین اقدام هماهنگ واشنگتن و ریاض، ترامپ جمعه‌شب با ادعای مبارزه با تروریسم فرمان اعمال محدودیت‌های گسترده برای ورود پناهجویان و مهاجران از کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق، سودان، سومالی ، لیبی، سوریه و یمن به خاک آمریکا را امضاء کرد.

این اقدام رئیس جمهور جدید آمریکا تنها چند ماه پس از افشای حضور 15 شهروند سعودی در حادثه تروریستی 11 سپتامبر 2001 که برج های دوقلو در نیویورک و برخی مراکز حساس در واشنگتن را هدف گرفته بود، انجام شد.

به دنبال افشای اسنادی درباره مشارکت شهروندان سعودی در این عملیات تروریستی، بسیاری از خانواده های قربانیان آمریکایی اقدام به شکایت علیه دولت سعودی کردند و هر دو حزب جمهوری خواه و دمکرات نیز بر افشای اسناد پافشاری کردند، با این حال سعودی ها اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا را با تهدید خارج کردن 100 میلیارد دلار از دارایی های خود وادار کردند که این موضوع را مسکوت بگذارد.

 

کلیدواژه