دلو 12, 1395 13:40 Asia/Kabul
  • 12 دلو / بهمن ، سرآغاز تحولی بزرگ در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی

امروز 12 دلو/ بهمن/31 ژانویه / مصادف با سالروز روز بازگشت  تاریخ ساز امام خمینی (ره) به ایران است .  38 سال پیش در چنین روزی، حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، پس از سال ها تبعید از وطن، در میان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشتند .روزی که حرکت پر خروش  ملت ایران  علیه رژیم شاه را  به  اوج رساند تا  پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند .

12  دلو/ بهمن  را می بایست  یک نفطه عطف  در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی دانست  .  

چرا که در پرتو این حرکت بزرگ و تاریخی  با هدایت و درایت امام راحل ؛ انقلاب اسلامی  از نبردی طولانی  با استبداد و  نظام سلطه سربلند و پیروز بیرون امد. این انقلاب  اکنون نزدیک به چهار دهه است که  در مسیر بالندگی  ، گام برمی دارد ؛ بی آنکه ذره ای  از ارزش های انقلابی و آرمان های خود عقب نشینی کرده باشد .

نگاهی به کارنامه 38 سال گذشته گویای این واقعیت است که نظام جمهوری اسلامی ایران ؛ با افتخار و سربلندی توانسته است در مقابل توطئه ها از جنگ سخت تا جنگ نرم بایستد . امسال نیز سی و نهمین  بهار انقلاب اسلامی  اسلامی در حالی اغاز می شود که ایران در همه عرصه ها با اقتدار و مستحکم در مقابل  تهدید ها ایستاده است و مصمم و پر قدرت روبه جلو گام بر می دارد .

دشمنان نظام جمهوری اسلامی در همه این سالها  با اجرای توطئه‌های مختلف سعی  کردند  ایران  را منزوی و مردم را از انقلاب دلسرد کردن کنند ،اما با وجود همه تحرکات  خود نتوانستند ، آسیبی به ارکان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی وارد کنند .
ایستادگی ملت ایران در مقابل قدرت های زورگو ظرفیت های  انقلاب  اسلامی را  آشکار کرد و به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی ایران بعنوان حاکمیتی مبتنی بر ارزش های انقلابی و دینی با گام های مطمئن به سمت اهداف خود به پیش می رود.از اینروست که عصبانیت آمریکا، با مشاهده پیشرفت‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها  هر بار بیشتر از قبل  آشکار شده است. تحریم‌های اقتصادی غرب با محوریت آمریکا علیه ملت ایران که  هدفی جز به‌ستوه آوردن ملت ایران و بازداشتن آن از ادامه حرکت انقلابی نداشت ؛ اکنون به جریانی  منفعل تبدیل شده است .
امریکا در سلسله تحرکاتش علیه ایران  پیوسته تلاش کرده است  ایران را در جایگاه یک تهدید نشان دهد .اکنون نیز ترامپ رییس جمهور امریکا  با اعمال محدودیت های مغایر با حقوق بین الملل  ضد اتباع  هفت کشور ؛ با قرار دادن نام ایران در فهرست کشورهای به ادعای امریکا حامی تروریسم  سعی در تکرار آزمون های شسکت خورده قبل دارد .

 امریکا بعد از شکست پروژه ادعا سازی در موضوع هسته ای ایران نشان داد که هیچگاه از اقدامات خصمانه  ضد ملت ایران دست بر نداشته و فقط روشها را تغییر داده است. اکنون نیز این بهانه تراشی ها در موضوعاتی نظیر ابراز نگرانی از برنامه دفاع موشکی  و یا ادعای حمایت ایران از تروریسم  دنبال می شود .امریکا از همان ابتدای  پیروزی انقلاب اسلامی راه  دشمنی را در پیش گرفت  تا در بستر این خصومت ورزی  به اهداف خود دست یابد. اما  گام های بلندی که ملت ایران پس از پیروزی انقلاب برداشت ، در حقیقت ، همه معادلات ومحاسبات دشمنان را برهم زد.
اشتباه محاسباتی  دشمنان نظام  جمهوری اسلامی سبب شد که آنها راه طولانی را در خصومت ورزی با ایران طی کنند .این تحرکات اما به عظمت و افتخارات ملت ایران افزوده است تا جاییکه حتی دشمنان ملت ایران نیز به این واقعیت اذعان دارند . نظام جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها در عمل نشان داد اگر ملتی بخواهد عزت، هویت، امنیت و منافع خود را به دست آورد ، لازمه آن پایداری و از خود گذشتگی و خودباوری است  و  دهه فجر انقلاب اسلامی این پیام جهانی را به همراه دارد . 

کلیدواژه