دلو 13, 1395 15:41 Asia/Kabul

به مناسبت آغاز دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی ایران جشن باشکوهی با حضور بانوان ایرانی مقیم هرات در بخش فرهنگی سرکنسولگری ایران در هرات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«محمود افخمی رشیدی» سرکنسول ایران در هرات در سخنانی آغاز دهه‌ی فجر را به هموطنانش و سایر مسلمانان جهان تبریک گفت و افزود: خوب بخاطر داریم که در زمان رژیم ستم‌شاهی در ایران  هرگونه ظلم و نا برابری و استبداد بر علیه زنان ایران رواداشته می‌شد و این قشر مهم جامعه که نیمی از پیکره‌ی ملت مسلمان ایران را تشکیل میدهد، مورد بی مهری و تحقیر قرار می‌گرفت.

افخمی رشیدی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران برخواسته از خواسته‌های برحق و مشروع مردم مسلمان این کشور در سایه‌ی ارشادات دین مقدس اسلام به پیروزی رسید، گفت: انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران توانست تا حقوق برحق مردم وبخصوص زنان جامعه را که صدها سال از آن بی بهره بودند برای آنان بازگرداند.

وی خطاب به بانوان ایرانی که در این مراسم حضور داشتند گفت: به یقین که زنان 50 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و این جمعیت کثیر می‌توانند در همه‌ی حوزه‌ها اثر گذار باشند آنگونه که در انقلاب اسلامی و به ثمر رسیدن آن نقش سازنده‌ ای ایفا کردند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه