بیان حقیقت ، مبنای پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب
(last modified 1395-11-17T07:06:59+00:00 )
دلو 17, 1395 11:36 Asia/Kabul
  •  بیان حقیقت ، مبنای پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ایران تاکید کرد، بیان حقیقت مبنای پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی است.

به گزارش ایرنا، «غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی ایران که به منظور گفتگو با مقامات سیاسی، مذهبی، فرهنگی و دانشگاهی در لبنان بسر می برد، روز شنبه در دانشگاه رضوان بیروت افزود، اقتدار و قدرت واقعی یک نظام به سلاح های جنگی نیست بلکه به مبانی عقلانی و منطق فکر و اندیشه آن متکی است.

حداد عادل با بیان اینکه می توان رفتار و ادعای غرب را درخصوص انسان دوستی و آزادی آزمایش کرد، تصریح کرد، حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی و تروریست هایی که در سوریه مرتکب جنایت می شوند از جمله مولفه هایی هستند که می توان باطل بودن ادعای غربی ها را ثابت کرد.

وی تنها ملاک غرب برای حمایت از یک حکومت را تامین منافع و زمینه ساز گسترش نفوذ غرب دانست و تاکید کرد، در چنین شرایطی مبنای سخن گفتن رهبر معظم انقلاب اسلامی با جوانان غرب ، صداقت و بیان حقیقت بوده به ویژه اینکه صداقت کلید دل جوانان است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1394 در پی افزایش اسلام هراسی در غرب، دو نامه به جوانان غربی نوشتند و از آنان خواستند تا بر اساس شناخت درست و استفاده از تجربه‎های ناگوار، بنیان‎های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی ریزی کنند.

پیام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با استقبال گسترده جوانان کشورهای غربی و عربی مواجه شد و آنها  در شبکه های اجتماعی، حمایتشان را از بیانات رهبر انقلاب اسلامی اعلام کردند.

 

کلیدواژه