دلو 22, 1395 14:37 Asia/Kabul
  •  قطعنامه پایانی راهپیمایی 22 بهمن؛ آمریکا دشمن شماره یک ایران

شرکت کنندگان در راهپیمای 22 بهمن امسال در سراسر ایران اسلامی، با صدور قطعنامه‌ای، آمریکا را دشمن شماره یک خود عنوان کردند.

مردم ایران روز جمعه با صدور قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری 22 بهمن، اعلام کردند مردم ایران با ابراز خشم و اعتراض خود به بدعهدی‌ها و نقض مفاد برجام توسط آمریکا و با محکوم کردن تلاش‌های کاخ سفید برای وضع تحریم‌های جدید و ایجاد موج اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی با همراهی ارتجاع منطقه؛ از مسوولان ایرانی می‌خواهند تا با اتخاذ مواضع قاطعانه و راهکارهای پیشگیرانه موثر، مقابله به مثل را در دستور کار قرار دهند.

مردم ایران در این قطعنامه، ضمن تاکید بر اصل غیر قابل مصالحه و مذاکره بودن امنیت ایران، اقتدار موشکی را نماد قدرت بازدارندگی، تضمین امنیت ملی و خط قرمز دفاعی خود بر اساس حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد دانستند. 

در ادامه قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری 22 بهمن آمده است مردم ایران، ضمن حمایت از جریان سیال مقاومت اسلامی در منطقه و محکوم کردن جنایات آل سعود و آل خلیفه در یمن و بحرین که با طراحی و حمایت آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه صورت می‌پذیرد، انزجار و مخالفت خود را با ترویج خشونت، افراط‌گری و نفرت پراکنی و تروریسم در جهان اعلام می‌کنند.

این قطعنامه می‌افزاید مردم ایران، فلسطین را همچنان موضوع محوری جهان اسلام و مقاومت را تنها راه دست‌یابی ملت مظلوم فلسطین به حقوق خود دانسته و به کار گرفتن همه ظرفیت‌های جهان اسلام برای یاری رساندن به ملت مظلوم فلسطین و گروه‌های مبارز فلسطینی را برای آزادی سرزمین‌‌شان از اشغال  رژیم غاصب صهیونیستی خواستار شدند.

راهپیمایی 22 دلو روز جمعه همزمان با تهران در سراسر ایران اسلامی برگزار شد.

 

کلیدواژه