دلو 22, 1395 15:31 Asia/Kabul
  • برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در لبنان

جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه با حضور شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، نظامی، امنیتی، انتظامی و رسانه‌ای لبنان و همچنین سفیران و وابسته‌های نظامی خارجی مقیم این کشور در بیروت برگزار شد.

در این مراسم که شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله، «سلیم جریصاتی»، «حسین الحاج حسن»، «محمد فنیش» وزیران دادگستری، صنعت و ورزش و جوانان دولت لبنان حضور داشتند، «محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت انقلاب اسلامی ایران، همچنان امید ملت‌های مظلوم، محروم و مستضعف است که از زورگویی، ظلم و اشغالگری رنج می‌برند.

فتحعلی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران راه را برای آزادگان جهان به سوی آزادی، حاکمیت و استقلال به دور از هیمنه و سلطه قدرت‌های استکباری گشود، افزود ملت ایران تلاش کرده است تا اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی مانند حاکمیت قانون و آزادی‌های مشروع را تحکیم و پایه‌های عدالت و مشارکت فعال مردم در حکومت و اداره کشور را تقویت کند.

سفیر ایران در بیروت خاطرنشان کرد در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران موفق شده همچنان مشی و مسیر ثابت خود را که به اخلاص، ایثار و فداکاری مزین است با عزمی راسخ بپیماید و در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی پیشرفت کند.

فتحعلی همچنین با بیان این که لبنان به فضل وحدت ملت، ارتش و مقاومت موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است ابراز امیدواری کرد روابط دو ملت لبنان و ایران بیش از پیش گسترش یابد.

 

کلیدواژه