توجه به گسترش صلح جهانی در بیانیه پایانی کنفرانس ایران و جهان مالایی
(last modified Mon, 13 Feb 2017 04:34:07 GMT )
دلو 25, 1395 09:04 Asia/Kabul
  • توجه به گسترش صلح جهانی در بیانیه پایانی کنفرانس ایران و جهان مالایی

شرکت‌کنندگان در کنفرانس "میراث فرهنگی و تمدنی ایران و جهان مالایی" در کوالالامپور پایتخت مالزی بر بهره‌گیری از میراث فرهنگی مشترک ایران و آ.سه.آن (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا) برای گسترش صلح و توسعه جهانی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا؛ شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی میراث فرهنگی و تمدنی ایران و جهان مالایی در بیانیه پایانی نشست روز یکشنبه خود در کوالالامپور، تداوم برگزاری نشست‌های فرهنگی که می‌تواند زمینه تعامل، دوستی، دستیابی به ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی، صلح و رفاه جهانی را هموار کند، خواستار شدند.

در این بیانیه آمده است: طرح بلندمدت برگزاری گفت وگوهای فرهنگی بین ایران و کشورهای جنوب شرق آسیا با هدف دستیابی به بستر مشترک و رفع موانع ناشی از تفاوت‌های فرهنگی در صدر توجه قرار گیرد.

شرکت کنندگان در کنفرانس "میراث فرهنگی و تمدنی ایران و جهان مالایی" در کوالالامپور در این بیانیه آورده‌اند: در شرایط فعلی جهان که ایدئولوژی‌های خشونت و افراط‌گرایی وجود دارد، گفت وگوی فرهنگی و نخبگان می‌تواند در حل منازعات نقش مهمی ایفا کند. 

کنفرانس دو روزه گفت وگوی فرهنگی ایران و جهان مالایی برای بررسی مسائل بین فرهنگی ایران و جنوب شرق آسیا تحت عنوان "میراث فرهنگی و تمدن ایرانی و جهان مالایی" روز یکشنبه در کوالالامپور پایتخت مالزی به کار خود پایان داد.

 

کلیدواژه