محکومیت تحرک برخی طرف‌ها در ژنو برای صدور قطعنامه ضد ایران
(last modified Sun, 19 Feb 2017 04:23:29 GMT )
حوت 01, 1395 08:53 Asia/Kabul
  • محکومیت تحرک برخی طرف‌ها در ژنو برای صدور قطعنامه ضد ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: ارائه پیش‌نویس قطعنامه حقوق بشری ضد ایران، ارتباطی با سفر اخیر نخست وزیر سوئد به تهران ندارد.

"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ایران عصر شنبه افزود: متاسفانه به دلیل شرایط و فضای منفی ساخته و پرداخته شده ضد ایران برای ایجاد موج ایران هراسی، از حدود هفت سال پیش به رهبری آمریکا و رژیم صیهونیستی و با همراهی تعدادی از کشورهای غربی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، هر ساله در یک کار مشترک، این طرف‌ها اقدام به ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای ضد ایران می‌کنند که سوئد یکی از آنان است. 

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: بر اساس قطعنامه ارائه شده که به اصطلاح قطعنامه‌ای محتوایی نیست، شورای حقوق بشر سازمان ملل هر ساله ماموریت گزارشگر ویژه خود را درباره بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران تمدید می‌کند.

قاسمی گفت: ایران، اقدام هر کشوری را در ارائه قطعنامه حقوق بشری ضد ایران محکوم می‌کند و براساس سیاست اصولی خود معتقد بوده که اینگونه اقدامات، غیرمنصفانه، نادرست و برخلاف واقعیت‌های ایران است. 

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: چنین تحرکاتی در حالی روی می‌دهد که بسیاری از کشورها، به سادگی نگاه خود را به روی کشتار مردم بی‌گناه یمن، سوریه و‌ عراق و جنایات حامیان منطقه‌ای گروه‌های تروریستی می‌بندند. 

 

کلیدواژه