حوت 02, 1395 12:19 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و عراق بر حل مشکلات ناشی از گرد و غبار

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست ایران و وزیر بهداشت عراق بر گسترش همکاری‌ها برای حل مشکلات ناشی از گرد و غبار تاکید کردند.

«معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست ایران شامگاه یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با «عدلیه حمود» وزیر بهداشت عراق، اجرایی شدن یادداشت‌های همکاری دو کشور را در زمینه حل مشکلات ناشی از گرد و غبار خواستار شد.

ابتکار افزود: مهار کانون‌های گرد و غبار عراق به ویژه کانون‌های موثر بر مناطق غربی و جنوبی ایران همچون تالاب‌های مرزی، ضروری است.

«عدلیه حمود» وزیر بهداشت عراق هم در این گفت و گوی تلفنی ضمن اعلام آمادگی این کشور برای همکاری در زمینه حل مشکلات گرد و غبار، برای پیگیری و رسیدگی ویژه به این موضوع قول مساعد داد.

در همین حال، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه، مسائل این‌ روزهای استان خوزستان و قطع آب و برق و وسائل ارتباطی در هوای سرد در این استان را نمونه از مشکلات دلخراش و بسیار سخت مردم برشمردند و گفتند: این وظیفه قطعی، فوری و همیشگی حکومت‌ها است که به فکر مردم باشند.

در روزهای گذشته ریزگردها و گرد و خاک برای مردم ولایت خوزستان در جنوب غرب ایران مشکلاتی از جمله قطع مکرر برق و آب به وجود آورده است.

 

کلیدواژه