قاسمی : رژیم صهیونیستی به هیچ قانون و مقررات بین المللی پایبند نیست
(last modified 1395-12-02T12:05:01+00:00 )
حوت 02, 1395 16:35 Asia/Kabul
  • قاسمی : رژیم صهیونیستی به هیچ قانون و مقررات بین المللی پایبند نیست

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ قانون و مقررات بین المللی پایبند نیست و امروز هم تهدید جدی برای کل منطقه و جهان به شمار می رود.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار برون مرزی درباره تهدید اتمی اسرائیل برای منطقه و امنیت بین المللی و مغفول ماندن بحث بررسی تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی در اجلاس امنیتی مونیخ افزود: رژیم صهیونیستی موجب نگرانی کشورهای منطقه و خارج از منطقه شده است.

قاسمی تصریح کرد: موضوع سلاحهای اتمی اسرائیل همواره در دستور کار ایران و سایر کشورها در جامعه جهانی در نشست های بین المللی بوده است اما نیاز به یک اراده جدی وجود دارد تا رژیم صهیونیستی را مجبور به خلع سلاح اتمی کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با یادآوری برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که فردا با حضور هیات‌هایی از 80 کشور جهان در تهران برگزار می‌شود، نیز گفت:مسائل کلان از جمله ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی در این اجلاس مطرح شود.
رئیس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه ایران درباره اظهارنظر برخی مقامات کشورهای منطقه در کنفرانس امنیتی مونیخ هم گفت: علی رغم سخنان ناروا ضد ایران در این کنفرانس، جمهوری اسلامی ایران همچنان به سیاست سازنده خود مبنی بر صلح، امنیت و ثبات در منطقه ادامه می دهد و برای هیچ بداخلاقی و اقدام متقابل پیشقدم نخواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه مواضعی که توسط برخی از کشورها در مونیخ اتخاذ شد مواضع تکراری است، تصریح کرد،آنانی که سخنان نسنجیده بیان می کنند به عواقب سخنان خود دقت بیشتری کنند و بدانند صبر ایران هم حد و حدودی دارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره اظهارات وزیرامورخارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ نیز گفت: وضعیت آشفته و نابسامان ترکیه باعث شده که بعضی از سیاستمداران این کشور رفتارها و گفتارهای ناهنجاری داشته باشند و به احتمال زیاد به عواقب آن هم فکر نکردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: اظهارات وزیر امورخارجه ترکیه از روی عصبانیت وبرای فرافکنی مشکلاتی بوده که در اثر سیاست های غلط ،این کشور دچار آن شده است.

قاسمی همچنین با موفق آمیز دانستن نشست آستانه 2 و روابط سه کشور ضمانت کننده آتش بس در سوریه گفت: نشست ها و رایزنی ها برای رسیدن به تفاهم و اتخاذ مواضع مشترک برگزار می شود، ضمن اینکه ممکن است در برخی موضوعات نظرات متفاوت باشد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره سفر اخیر «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان و کویت که در یک فاصله زمانی کوتاهی انجام شد،همکاری منطقه ای را سیاست اصولی ایران دانست و گفت: در این سفر علاوه بر مسایل دوجانبه، دیدگاه های طرفین درباره مسایل منطقه و تا حدی مسایل جهانی به تفصیل بیان شد.

قاسمی درباره برگزاری رفراندوم در "قره باغ" هم توصیه کرد:برای حل و فصل این بحران که نگران زیادی را برای منطقه قفقاز ایجاد کرده هر چه سریع تر راه حلی ایجاد شود.

رفراندوم امروز قره باغ سیستم اداره این منطقه از نیمه ریاستی به ریاستی تبدیل می کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره سفر «ابراهیم رحیم پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه ایران به مسکو برای شرکت در گفت و گوی صلح افغانستان هم گفت: اجلاس های متعددی در سطح منطقه و جهان برای حل و فصل مشکلات منطقه ای برگزار می شود و با توجه به پیشینه و شرایط خاصی که در روابط ایران و افغانستان وجود دارد،جمهوری اسلامی ایران در نشست مسکو حضور یافت.

 

کلیدواژه