گزارش خبری؛رایزنی های سیاسی لاریجانی با برخی مقامات پارلمانی کشورهای حاضر در کنفرانس فلسطین
(last modified Wed, 22 Feb 2017 12:16:09 GMT )
حوت 04, 1395 16:46 Asia/Kabul
  • گزارش خبری؛رایزنی های سیاسی لاریجانی با برخی مقامات پارلمانی کشورهای حاضر در کنفرانس فلسطین

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در حاشیه اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، در دیدار با مقامات پارلمانی سوریه، الجزایر، بوسنی و هرزگوین و پاکستان آخرین تحولات امنیتی و سیاسی منطقه و فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، «علی لاریجانی» امروز چهارشنبه، در دیدار با «هدیه عباس» رئیس مجلس سوریه گفت: دولت دمشق همواره در خط مقدم با مبارزه رژیم صهیونیستی و حمایت از آرمان فلسطین قرار داشته است.

وی یکی از دلایل ایجاد جریان های تروریستی و جنگ در سوریه را مواضع مستقل این کشور در عرصه های مختلف دانست.

لاریجانی با اشاره به دستاوردهای دولت و ارتش سوریه در مبارزه با تروریست ها، گفت: دستاورهای سوریه نتیجه پایداری مردم و دولت این کشور است.

«هدیه عباس» رئیس مجلس سوریه، نیز در این دیدار با اشاره به پایداری مردم و دولت سوریه در مقابله با گروه های تروریستی، گفت: قطعا علت اصلی هجمه تروریست ها به سوریه، حمایت این کشور از فلسطین بوده است.

هدیه عباس تاکید کرد، تا زمانی که حقوق حقه مردم فلسطین بازگردانده نشود، دولت و مردم سوریه بر مواضع خود پافشاری می کنند.

رئیس مجلس سوریه در ادامه بر لزوم گسترش روابط پارلمانی میان ایران و سوریه تأکید کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین در دیدار با «زبیر دواریشه» نایب رئیس مجلس الجزایر گفت: این کشور جایگاه مهمی در جهان اسلام دارد.

لاریجانی با اشاره به روند رو به رشد روابط ایران و الجزایر در ابعاد مختلف ابراز امیدواری کرد، روابط اقتصادی دو کشور در تمام جهات ارتقا یابد.

در این دیدار همچنین زبیر دواریشه نایب رئیس مجلس الجزایر با تقدیر و تشکر از ایران برای برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: ایران کشور دوست و برادر الجزایر است و این کشور به دنبال توسعه روابط با جمهوری اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست های خود با مقامات خارجی حاضر در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با «صفت سوفتیچ» رئیس مجلس بوسنی دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین برای همه کشورهای جهان، گفت: جریان های تروریستی در منطقه، مسئله مهم فلسطین را تحت الشعاع قرار داده است و در این عرصه رژیم صهیونیستی بیشترین بهره برداری را می کند.

لاریجانی همچنین حمایت از آرمان های فلسطین را وظیفه همه کشورها دانست. 

صفت سوفتیچ رئیس مجلس بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار از تلاش ایران برای برگزاری اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین قدردانی کرد.

رئیس مجلس بوسنی و هرزگوین با اشاره به اهمیت توجه به مسئله فلسطین گفت: تمام کشورها باید از فلسطین حمایت و دفاع کنند تا نتایج مثبت در این عرصه محقق شود.

رئیس قوه مقننه ایران، همچنین در دیدار با «اویس احمدخان لغاری» رئیس کمیسیون روابط خارجی پاکستان گفت: تفرقه افکنی به صلاح هیچ کشوری نیست.

علی لاریجانی با اشاره به پیشینه تاریخی همکاری و روابط ایران و پاکستان گفت، این دو کشور همیشه تلاش کرده اند که در حل مسائل منطقه ای نقش موثر و مثبتی داشته باشند.

لاریجانی همچنین بر لزوم هوشیاری و ایستادگی کشورهای منطقه برای مقابله با بحران های امنیتی تاکید کرد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پاکستان نیز در ادامه این دیدار گفت: پارلمان پاکستان بارها بر لزوم ایجاد اتحاد میان ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس برای مقابله با تفرقه افکنی در منطقه تاکید کرده است.

اویس احمدخان لغاری افزود: پاکستان در رابطه با یمن هم این تفاهم را دارد و اعتراض خود را به بحران موجود در این کشور اعلام داشته است.

احمدخان لغاری گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که توسط برخی کشورها انجام می گیرد رویه درستی نیست و آنان باید با چشمی باز به این مسئله بنگرند.

ششمین کنفرانس بین‌ المللی حمایت از انتفاضه فلسطین صبح روز گذشته (سه‌شنبه) با بیانات «حضرت آیت الله خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور مقامات و شخصیت‌های برجسته سیاسی از 80 کشور جهان در تهران آغاز به کار کرد.

 

کلیدواژه