روحانی: تخلفات آمریکا، علت کُندی در اجرای توافقات بانکی برجام است
(last modified 1395-12-09T09:39:21+00:00 )
حوت 09, 1395 14:09 Asia/Kabul
  • روحانی: تخلفات آمریکا، علت کُندی در اجرای توافقات بانکی برجام است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مساله بانک‌ها، به علت تخلفات و اجرا نشدن دقیق تعهدها از جانب آمریکا، این توافق با تاخیر مواجه شده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه در پنجاه و ششمین مجمع سالیانه بانک مرکزی ایران با بیان این که توافق‌های انجام شده در قالب برجام غیر از مساله بانکی در بقیه مسائل تقریبا کامل اجرایی و عملیاتی شده است اظهار کرد: علت کُندی در اجرای توافق‌های بانکی برجام، ناشی از تخلفات آمریکا و ترس بانک‌های بزرگ است.

دولت آمریکا همواره با اجرایی شدن برجام از جدی 1394 در مسیر اجرای توافق هسته‌ای سنگ اندازی کرده و به گفته مسئولان ایران، این اقدامات نقض صریح برجام است. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان این که بزرگترین دستاوردی که در سال‌های اخیر به دست آمده، بازگشت ثبات و آرامش به بازار ایران است افزود: تا پایان سال جاری هجری‌شمسی (1395) نرخ تورم تک رقمی خواهد شد.

روحانی همچنین پیش‌بینی کرد: رشد اقتصادی ایران تا پایان سال جاری هجری‌شمسی بیش از شش درصد شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تورم تک رقمی و وجود رشد اقتصادی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین بار روی داده است.

روحانی، واگذاری سهام به خارجی‌ها و بهره‌مندی از کمک صندوق توسعه ملی را نیز از راهکارهای تقویت بانک‌های داخلی برشمرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در حاشیه نشست سالیانه مجمع عمومی بانک مرکزی، از نمایشگاه سامانه‌های جدید خدماتی و نظارتی شبکه بانکی بازدید کرد.

 

کلیدواژه