حوت 16, 1395 16:59 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: دوران دفاع مقدس ثروت ملت ایران است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوران هشت‌ساله دفاع مقدس را یکی از ثروت‌های فرهنگی ناب و ارزشمند ایران دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور و جمعی از سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، با تأکید بر اینکه راهیان نور، ابتکاری بزرگ و مهم و یک فناوری‌نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است، گفتند: تنها راه مقابله با طراحی‌های فرهنگی بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه‌ها است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، دوران دفاع مقدس را از روزهای تاریخ‌ساز ملت ایران خواندند و افزودند: به هیچ وجه نباید گذاشت که دفاع مقدس و درس‌های آن به فراموشی سپرده شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، «راهیان نور» را عاملی برای جلوگیری از فراموش شدن ارزش‌ها و درس‌های دوران دفاع مقدس خواندند و خاطرنشان کردند: برای پیشرفت و اعتلای هر کاری باید به طور مستمر از آن مراقبت کرد تا آن اقدام از مسیر اصلی منحرف نشود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: «اعتقاد به ایستادگی در مقابل زورگو» و همچنین اعتقاد به این که «اگر ایستادگی کنیم بدون تردید بر دشمن غلبه خواهیم کرد»، از دیگر ثروت‌ها و ارزش‌های فرهنگی ملت ایران است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره جنگ تحمیلی به یک نکته کلیدی و مهم اشاره کردند و گفتند: «احساس ضعف موجب تشویق دشمن به حمله خواهد شد»، بنابراین برای انصراف دشمن از تهاجم، باید از نشان دادن احساس ضعف بپرهیز شود و نقاط قوت فراوانی را که در اختیار داریم، آشکار کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به طراحی دشمنان برای تغییر دادن نسل جوان از نسلی عاشق انقلاب و امام خمینی (ره) و ارزش‌ها به یک عنصر وابسته به فرهنگ غرب، تاکید کردند: طراحی‌های فرهنگی خطرناک‌تر از توطئه‌های امنیتی و حتی تهدید نظامی است، چرا که حرکت نظامی دشمن، ملت را مستحکم‌تر و منسجم‌تر می‌کند اما حمله فرهنگی اراده‌ها را تضعیف می‌کند و نسل جوان را از کشور می‌گیرد.

 

کلیدواژه