حوت 24, 1395 17:10 Asia/Kabul
  • نوبخت: سیاست ایران، صلح و امنیت منطقه است

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به نامه اخیر امیر کویت به رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان صلح و ثبات در منطقه و ایجاد روابط با همه کشورها به خصوص کشورهای همسایه است.

«محمد باقر نوبخت» روز سه شنبه گفت: توصیه جمهوری اسلامی ایران همواره بر این بوده که به جای بازکردن پای انگلیسی ها و دیگر کشورها به موضوعات منطقه ای، کشورهای منطقه در جهت ثبات و امنیت، همکاری و تلاش داشته باشند.

نوبخت همچنین درباره ادعا و اتهام‌زنی‌ های اخیر نخست وزیر اسرائیل مبنی بر تندروی های ایران در منطقه گفت: از رژیم صهیونیستی انتظاری جز شنیدن حرف های پوچ نداریم و این گونه ادعاها  بی ارزش تر از آن است که به آن پرداخته شود.

سخنگوی دولت ایران با اشاره به تلاش های رژیم صهیونیستی برای تغییر مواضع روسیه در خصوص مذاکرات آستانه درباره سوریه نیز  تصریح کرد: به رغم ادعاها و تلاش های رژیم صهیونیستی، پیشرفت های خوبی در این مذاکرات صورت گرفته است.

نوبخت افزود: رژیم صهیونیستی در راستای حمایت از تروریست ها از هیچ تلاشی برای جلوگیری از همکاری راهبردی ایران و روسیه در مقابله با تروریسم  در سوریه فروگذار نکرده است.

 

کلیدواژه