اقدامات موثر ایران در مبارزه با تروریسم در سوریه
(last modified 1395-12-29T11:09:14+00:00 )
حوت 29, 1395 15:39 Asia/Kabul
  • اقدامات موثر ایران در مبارزه با تروریسم در سوریه

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد: ایران با درخواست دولت قانونی سوریه اقدامات موثری در مبارزه با تروریسم و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان سوری، انجام داده است.

به گزارش امروز ایسنا، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، طی یادداشتی خواستار ثبت مواضع ایران در سند شورای امنیت این سازمان به عنوان یکی از سه کشور ضامن آتش‌بس در سوریه و روند مذاکرات آستانه قزاقستان شد.

در یادداشت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران آمده است: ایران با هدف پایان دادن به بحران سوریه در چارچوب احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور، حل سیاسی بحران از طریق گفتگوهای سوری-سوری و مخالفت با استفاده ابزاری از تروریسم اقدامات موثری را به درخواست دولت سوریه انجام داده است .

در ادامه این یادداشت همچنین تصریح شده است ایران در راستای بیانیه سه جانبه وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو ( بیستم دسامبر 2016 ) و همچنین بیانیه نشست بین‌المللی سوریه در شهر آستانه پایتخت قزاقستان ( بیست و چهارم ژانویه 2017 ) از حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه استقبال می کند و از هیچ اقدامی جهت تضمین آتش بس توافق شده در سوریه فروگذار نخواهد کرد.

در بخش دیگری از این یادداشت تاکید شده است ایران به نیروهای مسلح دولت سوریه با هدف اعاده نظم ، مقابله با تروریسم و اجرای آتش‌بس در این کشور کمک خواهد کرد.

 

کلیدواژه