پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب ؛ تاکید بر هویت و عزت ملت ایران
(last modified 1395-12-30T12:17:23+00:00 )
حوت 30, 1395 16:47 Asia/Kabul
  • پیام  نوروزی رهبر معظم انقلاب ؛ تاکید بر هویت و عزت ملت ایران

امین زاده ؛ حضرت آیت الله  خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمه‌ زهرا (س) و عید نوروز به تمامی ایرانیان به ویژه خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران و با آرزوی سالی همراه با برکت، امنیت و رفاه برای مردم ایران و مسلمانان جهان، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری کردند.

ملت ایران طی نزدیک به چهار دهه  که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد  چالش  و تهدید های زیادی  را پشت سر گذاشته است .  بخش عمده ای از این  چالش ها مشکلات ناشی از سیاستهای آمریکا و دولتهای غربی برای آسیب زدن به ملت  ایران بوده است. اکنون نیز  این تهدید ها  نه  تنها پایان نیافته بلکه  با  استفاده از ایجاد نا امنی اقتصادی ، همچنان در حال باز طراحی هستند  .امریکا  در بیش از سه دهه گذشته انواع تحریمها را علیه ایران اعمال کرد اما نتیجه  آن ، مقاوم تر ومصمم تر شدن ملت ایران بوده است . پیام سال نو رهبرمعظم انقلاب  تاکیدی دوباره بر این مهم است . برآیند این حرکت پر تلاش و بی وقفه ؛ آنگونه که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند ؛  اعتلای عزت ایران و  برجسته تر شدن  هویت ملت ایران است که  در تمام قضایای سال ۹۵ مشهود بود و دشمنان در همه‌جای دنیا به اقتدار و عظمت ملت ایران اعتراف کردند. ملت  ایران سال جدید را در حالی آغاز می کند که  در کنار این تلاش همراه با موفقیت  ؛   از شاخص های قابل توجه در عرصه امنیت و ثبات برخوردار است وبا وجود آنکه همسایگان ایران و کشورهای منطقه دچار ناامنی هستند، امنیت ایران در محیط پرتلاطم منطقه‌ای و بین‌المللی شاخص بوده و ملت ایران در طول سال، «امنیت پایدار» را تجربه کرد.

موفقیت های ایران در بستری از ثبات و امنیت   با وجود فشارها و کارشکنی ها نشان داد که حرکت روبه جلو ملت ایران توقف نا پذیر است .این شاخص ها  مبنای  رشد و توسعه محسوب می شوند . از اینروست که رهبر معظم  انقلاب  با شناخت کامل  از جنگ اقتصادی دشمن و اهداف آن‌ها از تشدید فشارها و تحریم‌ها علیه ایران ، همواره   براهمیت تقویت زیر ساخت های  اقتصاد و ضرورت توجه به این  موضوع  و "اقدام و عمل "در این زمینه تاکید  کرده اند .ایشان در این زمینه راهبردهای میان مدت و بلند مدت  را در قالب نامگذاری هایی  همچون  "اصلاح الگوی مصرف"، "همت مضاعف، کار مضاعف " ، "سال جهاد اقتصادی "، و اقتصاد و فرهنک - با عزم ملی و مدیریت جهادی "  مطرح کردند  که  مسیر شکل گیری الگوی اقتصادی مقاوم همراه با رشد را مشخص کرده است   .حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ، سال ۱۳۹۵ را برهمین اساس سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند و امسال نیز باردیگر این مهم را  خاطر نشان کردند و بر اساس همین ضرورت، سال ۹۶ را سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری  کردند.شکی نیست که  یکی از راه‌ های رسیدن به امنیت اقتصادی پایدار  استمرار مسیر  اقتصاد مقاومتی است . حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام  در واقع با ارائه  تصویری روشن برمبنای  درک درست از مفهوم امنیت اقتصادی ؛اهمیت و ضرورت  توجه به این مهم را  یاد اور شدند  و ضمن توجه به اقدامات انجام شده در این زمینه  خاطر نشان کردند که تلاش ها باید همچنان پر اثر و محسوس تر در همه عرصه ها ادامه یابد .تردیدی نیست که  هرگونه سستی در مقاوم سازی اقتصاد ؛آسیب  پذیری در مقابل  فشارها را که هر سال بیشتر و پیچیده تر شده است ؛بیشتر خواهد کرد.  انگونه که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی شان  اشاره کردند ، حضور پر شور و غیرتمندانه مردم در روز ۲۲ بهمن در پاسخ به بی‌احترامی رئیس‌جمهور امریکا و همچنین اجتماع عظیم مردم در روز قدس ؛ نشان‌دهنده هویت و اهداف والای مردم ایران است و این هویت و اهداف و ارمان ها  تاکیدی بر عزم ملت ایران برای رسیدن به اهداف بزرگ اینده است .