حمل 19, 1396 18:34 Asia/Kabul
  • گفت و گوی رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح ایران و روسیه/ تشدید عملیات علیه تروریست ها

رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح ایران و روسیه با محکوم کردن حمله موشکی آمریکا به سوریه تاکید کردند: عملیات علیه تروریست ها تشدید خواهد شد.

آمریکا بامداد جمعه به بهانه حمله شیمیایی مشکوک سه‌شنبه گذشته به استان ادلب سوریه، 59 فروند موشک از روی دو ناو جنگی خود در دریای مدیرانه به پایگاه هوایی "الشعیرات" در حمص سوریه، شلیک کرد که براثر آن، 9 غیر نظامی سوری از جمله چهار کودک کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ سرلشکر «محمدحسین باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و جنرال «والری گراسیموف»  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، در گفت و گویی تلفنی، حمله موشکی آمریکا به سوریه را تجاوز قطعی به یک کشور مستقل دانستند که با برنامه ریزی های قبلی و به منظور کُند کردن روند پیروزی های ارتش سوریه و متحدان آن و تقویت روحیه تروریست ها و حامیان آنها صورت گرفت.

روسای ستاد کل نیروهای مسلح ایران و روسیه، با تاکید بر عزم و اراده تهران و مسکو در مقابله با تروریست های تکفیری اعلام کردند: پیشنهاد سوریه برای انجام یک بازرسی و تحقیق میدانی از سوی گروهی بی طرف می تواند حقیقت حادثه هولناک "خان شیخون" ادلب سوریه را برای افکار عمومی جهان روشن کند.

سرلشکر باقری و جنرال گراسیموف همچنین بر ادامه همکاری های ایران و روسیه با دولت سوریه تا شکست کامل تروریست ها و حامیان آنها در این کشور تاکید کردند.

سرلشکر باقری، انفجار اخیر تروریستی سن پترزبورگ روسیه را نیز به دولت، ملت و نیروی مسلح این کشور تسلیت گفت و برای مردم روسیه آرزوی موفقیت کرد.

بر اثر انفجار تروریستی دوشنبه گذشته در ایستگاه متروی سن‌پترزبورگ روسیه ،  14 نفر کشته و 50 نفر زخمی شدند.

 

کلیدواژه