گفت وگوی تلفنی روحانی با اسد و محکومیت حمله آمریکا به سوریه
(last modified Sun, 09 Apr 2017 10:19:02 GMT )
حمل 20, 1396 14:49 Asia/Kabul
  • گفت وگوی تلفنی روحانی با اسد و محکومیت حمله آمریکا به سوریه

رئیس جمهوری اسلامی ایران، حمله تجاوزکارانه آمریکا به کشور مستقل سوریه را نقض مقررات بین المللی و منشور ملل متحد دانست و آن را مجددا محکوم کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه گفت: ملت ایران در مبارزه با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی سوریه همچنان در کنار ملت این کشور خواهد ماند.

روحانی با ابراز تاسف از کشته‌شدن شماری از مردم بیگناه سوریه در حمله موشکی بامداد جمعه گذشته آمریکا، با خانواده قربانیان حملات موشکی آمریکا ابراز همدردی و  برای مجروحان آرزوی سلامتی کرد.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به همکاری سوریه با سازمان ملل برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی،  ادعاهای مطروحه را واهی و بدون سندیت خواند و تاکید کرد: این گونه حملات فقط باعث روحیه دادن به تروریست‌هایی می‌شود که در ماه‌های اخیر با شکست‌های سنگینی در سوریه و عراق مواجه شده‌اند.

روحانی گفت: حمله موشکی آمریکا حرکتی علیه منافع کشور سوریه بود و انتظار می‌رود همه کشورهای آزاده جهان اینگونه حملات را با بیان صریح محکوم کنند.

رئیس جمهوری ایران با بیان این که هماهنگی بیشتر ایران، سوریه و روسیه می‌تواند برای تحقق مبارزه با تروریسم موثر باشد اظهار کرد: آنهایی که فکر می‌کنند با حمایت از تروریست‌ها، می‌توانند آینده سوریه را به نفع خودشان تغییر دهند کاملا در اشتباه هستند.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نیز در این گفت وگوی تلفنی با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه گفت: حملات موشکی آمریکا که در پی شکست‌های سنگین اخیر تروریست‌ها و فروپاشی آنان انجام شد، تلاشی برای روحیه دادن به این گروه‌ها و تضعیف مردم و ارتش سوریه بود.

کلیدواژه