حمل 20, 1396 16:59 Asia/Kabul
  • شکست تلاش های آمریکا در مسیر ایران هراسی

تلاش های گسترده آمریکا در زمینه ایران هراسی نتوانسته است افکار عمومی این کشور را با خود همراه کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "اینوسترز"، invesors  تازه ترین نظرسنجی موسسه تحقیقاتی آمریکایی IBD از شهروندان این کشور نشان می دهد، علی رغم تلاش های فزاینده دولت آمریکا برای تهدید دانستن تحرکات منطقه ای ایران برای امنیت و ثبات جهان، فقط پنج درصد مردم آمریکا جمهوری اسلامی را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا می دانند.

اغلب شهروندان آمریکایی گروههای تروریستی همچون داعش و القاعده را تهدید بزرگ برای امنیت کشورشان می دانند و به باور پاسخگویان، پس از آن روسیه و کره شمالی از جمله تهدیدات برای امنیت ملی آمریکا به شمار می روند .

نتایج این نظرسنجی درحالی است که بنابر نتایج تازه ترین نظرسنجی دانشگاه پنسیلوانیا، اغلب نخبگان جهان به توان بالای نظامی جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند. 

براساس برآوردهای سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا، تهدیدات سایبری از سال 2011 جایگزین تروریسم به عنوان نخستین تهدید امنیت ملی آمریکا به شمار می آمد، درحالی که وقوع رویدادهای تروریستی گسترده در کشورهای اروپایی پس از سیاست ورزی های نادرست این کشورها در حمایت از آمریکا و رژیم اسرائیل بار دیگر تروریسم را در رتبه نخست تهدیدات امنیتی قرار داد.

 

کلیدواژه