روحانی: حمله آمریکا به سوریه، برای جبران شکست تروریست ها بود
(last modified Mon, 10 Apr 2017 08:27:25 GMT )
حمل 21, 1396 12:57 Asia/Kabul
  • روحانی: حمله آمریکا به سوریه، برای جبران شکست تروریست ها بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حمله موشکی آمریکا به سوریه گفت: این حمله برای جبران شکست تروریست ها در سوریه بود و آنها را برای ادامه جنایاتشان در این کشور تشویق کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران داخلی و خارجی ، با بیان اینکه حمله موشکی آمریکا به سوریه با حقوق بین الملل سازگار نیست ، تاکید کرد: این حمله به مذاکرات صلح سوریه آسیب زد و تقویت گروههای تروریستی را موجب شد . وی افزود : حملات تروریستی اخیر در مناطق مختلف جهان نشان می دهد که تروریسم به نفع هیچ کشور حتی حامیان آنها نخواهد بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر کمیته حقیقت یاب بین المللی با حضور کشورهای بی طرف برای بررسی موضوع به کارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه تشکیل شود و نتایج آن این باشد که تروریست ها از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند ، آمریکا چه پاسخی به جامعه بین الملل خواهد داد .

روحانی همچنین درباره آینده سوریه خاطر نشان کرد : بحران سوریه راه حل سیاسی دارد و سرنوشت این کشور را مردم سوریه تعیین می کنند .

وی با اشاره به برگزاری نشستهایی برای حل بحران سوریه ، ابراز امیدواری کرد صلح پایدار در این کشور برقرار شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران از قربانیان اصلی سلاح شیمیایی است تصریح کرد: ایران استفاده از سلاح شیمیایی توسط هر گروهی و هر کسی را محکوم می کند و معتقد است از سلاح شیمیایی نباید استفاده شود.

 

کلیدواژه