روحانی : ایران برای ساخت موشک و هواپیما از کسی اجازه نخواهد گرفت
(last modified 1396-01-26T09:27:33+00:00 )
حمل 26, 1396 13:57 Asia/Kabul
  • روحانی : ایران برای ساخت موشک و هواپیما از کسی اجازه نخواهد گرفت

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران قربانی تجاوز ناجوانمردانه بوده است بنابر این از هیچ کس برای تقویت نیروهای مسلح و ساخت موشک و هواپیما اجازه نخواهد گرفت .

"حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران روز شنبه در مراسم رونمایی از دستاوردهای وزارت دفاع در تهران افزود : تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح ایران ، تنها برای دفاع از کشور است و هیچ وقت علیه کشور دیگری بکار گرفته نخواهد شد.

روحانی تصریح کرد: توازن منطقه‌ای و حفظ قدرت بازدارندگی دفاعی برای ایران که منافع قدرت‌های بزرگ را به خطر انداخته و پیام عدالت و آزادی را به گوش جهانیان رسانده ،  یک امر ضروری است.

وی به تجاوز‌های مختلف از سوی برخی کشورهای منطقه و قدرت‌های بزرگ و آمریکا در خاورمیانه اشاره کرد و افزود:  دخالت قدرت‌ها و غده سرطانی رژیم اسراییل همواره مایه نگرانی ، ناامنی و برخورد در منطقه خاورمیانه بوده است.

رئیس‌ شورای عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد: ایران هیچ‌گاه قصد تجاوزگری نداشته ، ندارد و نخواهد داشت، اما باید همواره هوشیار باشد چراکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، چندین بار مورد هجمه سیاسی، نظامی و اقتصادی قرار گرفته است.

روحانی دستیابی به موشک را در زمان جنگ تحمیلی ، خواست ملت ایران دانست و گفت : ملت ایران امروز به فرماندهی کل قوا ، صنعت دفاعی ، نیروهای مسلح ، ارتش ، سپاه ،  بسیج ، نیروی انتظامی افتخار می‌کند.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران همچنین به نتیجه رسیدن  بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های دفاعی ایران اشاره و تاکید کرد : ساخت هواپیما، بالگرد، تانک و  نفربر به دست متخصصان داخلی  برای مردم ایران افتخارآمیز است.

حسن روحانی امروز شنبه ، از نخستین هواپیمای جت آموزشی بومی ایران با نام "کوثر" ،  پهپاد تاکتیکی مراقبت شناسایی و مسلح مهاجر 6 ، موشک کروز ضد کشتی نصیر و موشک هوا به هوای فکور رونمایی کرد.

کلیدواژه