ثور 07, 1396 15:06 Asia/Kabul
  • قاسمی: پاکستان درباره تحرکات تروریستی از خاک خود ضد ایران پاسخگو باشد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت پاکستان باید درباره نحوه حضور گروهک‌های شریر در خاک خود و عملیات آنان ضد ایران پاسخگو باشد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز پنجشنبه ضمن تسلیت شهادت جمعی از پرسنل مرزبانی ایران در حمله اشرار مسلّح در مرز پاکستان، اظهار کرد: اجرای عملیات ایذایی و تروریستی از سوی اشرار مسلح و گروهک‌های ابزار دست مروّجان شناخته شده خشونت و افراط و تکفیر از مرزهای ایران و پاکستان محکوم و غیرقابل پذیرش است.

قاسمی افزود: کشورهایی که در ائتلاف‌های ضد تروریستی مشارکت دارند باید پاسخ دهند چگونه از مقابله با گروهک‌ها و اشرار مسلح و تروریستی در خاک خود عاجزند؟

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن پیگیری این موضوع از همه مجاری دیپلماتیک و سیاسی، حق دفاع برای دفع شرارت را برای خود محفوظ می‌داند.

چهارشنبه‌شب در پی کمین تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان، ۱۰ نفر از مرزبانان منطقه «میرجاوه» استان سیستان و بلوچستان ایران حین گشت‌زنی ‌به شهادت رسیدند.  گروهک تکفیری‌ «جیش‌الظلم» مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین «علی موحدی‌راد»  دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، نیروهای متخاصم پس از درگیری و به شهادت رساندن مرزبانان ایرانی به عمق خاک پاکستان متواری شدند.

کلیدواژه