تاکید وزرای امور زنان کشورهای اسلامی بر ارتباط بیشتر با ایران
(last modified Fri, 28 Apr 2017 07:06:55 GMT )
ثور 08, 1396 11:36 Asia/Kabul
  • تاکید وزرای امور زنان کشورهای اسلامی بر ارتباط بیشتر با ایران

چند تن از شرکت کنندگان در نشست تخصصی وزرای امور زنان کشور های اسلامی در مشهد بر اهمیت وحدت جهان اسلام و نیز ارتباط بیشتر با جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

وزیر امور اجتماعی سوریه روز پنجشنبه در حاشیه اختتامیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همکاری نزدیک کشورهای دوست و برادر به ویژه زمانی که بعضی کشورهای اسلامی و از جمله سوریه درگیر جنک با گروههای تروریستی و تکفیری هستند- بسیار مهم است.

ریما قادری با بیان اینکه ایران و سوریه دارای تاریخ طولانی همکاری های استراتژیک هستند- افزود: این همایش ها نقش مهمی در تقویت همکاری ها دارند و فرصتی برای تبادل تجربیات است. وی گفت : به زنان در قانون اساسی سوریه توجه جدی شده است و این قشر در عرصه ها و پست های مختلف اجرایی و سیاسی حضور دارند و می توان گفت سوریه جزو اولین کشورهای عربی است که در آن زنان به رتبه های بالای سیاسی دست یافته اند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی عراق نیز به خبرنگار ایرنا گفت : روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عراق استراتژیک است و دو کشور نقاط مشترک زیادی در زمینه های مختلف دینی - فرهنگی و اجتماعی دارند و این روابط بعد از سقوط دیکتاتوری صدام و مبارزه با گروههای تروریستی داعش بیشتر شده است.

محمد شیاع السودانی اظهار کرد: در سفری که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران در سال 94 به بغداد داشت تفاهم نامه خوبی در ارتباط با ارتقای همکاری ها در زمینه های مختلف به امضاء رسید و موضوع زائران نیز از دیگر زمینه هایی است که باعت تقویت روابط می شود.

وزیر امور زنان و خانواده موریتانی نیز با اشاره به نقش زنان در توسعه کشورهای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت : زنان نقش مهمی در پیشرفت کشورها دارند و اگر امکانات مهیا باشد توانمندی های خود را به عرصه ظهور می رسانند.

میمونه محمد التقی با اشاره به برگزاری این نشست در شهر مشهد نیز گفت : مشهد شهری مذهبی و مبارک است و امیدواریم این همایش در تقویت همکاری های بین کشورهای مسلمان تاثیر زیادی داشته باشد.

نشست تخصصی وزرای امور زنان برخی کشورهای اسلامی صبح روز پنج شنبه در مشهد ( شمال شرقی ایران) آغاز شد. 

در این نشست که با عنوان سیاستگذاری اجتماعی و خانواده در جوامع اسلامی - الزامات و بایسته ها برگزار شد وزیران مرتبط با حوزه زنان از کشورهای ترکیه - اندونزی - آذربایجان - موریتانی - افغانستان - عراق - بنگلادش - سوریه - پاکستان و نیجر حضور داشتند.

 

کلیدواژه