شناسایی برخی عوامل حمله تروریستی در مرز ایران و پاکستان
(last modified 1396-02-10T08:07:01+00:00 )
ثور 10, 1396 12:37 Asia/Kabul
  • شناسایی برخی عوامل حمله تروریستی در مرز ایران و پاکستان

نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ایران از شناسایی برخی از عوامل حمله تروریستی در مرز پاکستان که به شهادت تعدادی از مرزبانان ایرانی منجر شد، خبر داد.

«ابوالفضل حسن‌بیگی» نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم؛ افزود: وزارت‌ خارجه، وزارت کشور، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی ایران پیگیر حمله تروریستی 6 ثور 1396 گروهک تروریستی «جیش الظلم» به مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان هستند و بر اساس تحقیقات و اعلام مقامات امنیتی ایران، برخی از عوامل آن شناسایی شده‌اند. 

حسن‌بیگی با بیان این که قرار بود با حضور هیات پارلمانی پاکستان در روز یکشنبه، این حمله تروریستی در مجلس شورای اسلامی ایران بررسی شود، گفت: به علت حضور نیافتن هیات پاکستانی این جلسه به زمان دیگری موکول شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس ایران تصریح کرد: برای شناسایی و دستگیری همه عوامل حمله تروریستی در مرز پاکستان چند روز دیگر زمان لازم است تا کارهای اطلاعاتی و امنیتی تکمیل شود و در نهایت عوامل این حمله تروریستی دستگیر شوند.

چهارشنبه‌شب گذشته 6 ثور در پی کمین تروریست‌ها در نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان، 9  نفر از مرزبانان  منطقه «میرجاوه» استان سیستان و بلوچستان ایران حین گشت‌زنی ‌به شهادت رسیدند و یکی از مرزبانان مجروح هم توسط تروریست‌ها به خاک پاکستان منتقل شد. 

گروهک تکفیری‌ و تروریستی «جیش‌الظلم» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

 

کلیدواژه