قاسمی: نشست ریاض، توطئه‌ای صهیونیستی است
(last modified Mon, 15 May 2017 08:28:15 GMT )
ثور 25, 1396 12:58 Asia/Kabul
  •  قاسمی: نشست ریاض، توطئه‌ای صهیونیستی است

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان برای شرکت در نشست عربی- آمریکایی در ریاض، برگزاری این نشست را توطئه‌ای صهیونیستی دانست.

«سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان چندی پیش با ارسال دعوت نامه‌هایی به سران 17 کشور از آنان برای سفر به ریاض و دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که قرار است 2 جوزا به عربستان سفر کند، دعوت کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری دربارۀ سفر «دونالد ترامپ» به عربستان برای شرکت در نشست عربی – آمریکایی گفت: این موضوع یک توطئه صهیونیستی است و عربستان با توجه به روابطی که با تل آویو دارد، با قرار دادن نام دیگر بر این نشست، سعی می‌کند سرپوشی بر این رابطه بگذارد.

قاسمی با بیان اینکه مشکلات داخلی، حمله به یمن و احساس انزوا در درون حاکمیت، عربستان را به برگزاری نشست عربی- آمریکایی سوق داده است تصریح کرد: با توجه به اقدامات اخیر عربستان در منطقه، ریاض سعی کرده است در چنین نشستی، بحث ترویج تروریسم خود را نیز کاهش دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران به آمریکایی‌ها توصیه کرد: دچار خطای فاحش نشوند و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند، زیرا آثار آن متوجه خود آمریکایی‌ها خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه ایران همواره خواهان صلح و مبارزه با تروریسم بوده است افزود: آنانی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند باید از مشی و روش ایران پیروی کنند تا صداقتشان قابل اثبات باشد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران دربارۀ وضعیت وخیم اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی نیز گفت: این نشان دهنده خوی ددمنشانه رژیم صهیونیستی است و تا زمانی که ظلم وجود دارد مقاومت به اشکال مختلف هم ادامه خواهد داشت.

اسیران فلسطینی از 28 حمل گذشته، روز اسیر فلسطینی، اعتصاب غذای خود را با شعار «آزادی و کرامت» در اعتراض به سیاست و رفتارهای نژادپرستانه رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

 

کلیدواژه