اجتناب از توسل به راهکارهای غیر سیاسی برای حل بحران سوریه
(last modified Thu, 18 May 2017 04:41:54 GMT )
ثور 28, 1396 09:11 Asia/Kabul
  • اجتناب از توسل به راهکارهای غیر سیاسی برای حل بحران سوریه

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل ابراز امیدواری کرد، رئیس جمهور جدید فرانسه مبارزه جدی با تروریسم را به عنوان مهمترین چالش صلح و امنیت بین المللی از اولویت های عملی خود قرار دهد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل روز چهارشنبه در دیدار«فرانسوا سنمو» François Sénémaud سفیر فرانسه در تهران، افزود: تمرکز بر راه حل سیاسی در سوریه عاملی مهم در مبارزه با تروریسم بوده و جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شروع این بحران بر گفتگو و مذاکره سیاسی تاکید کرده است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: نشست آستانه در پایتخت قزاقستان در خصوص بحران سوریه شروع خوبی برای رسیدن به راه حل سیاسی است ولی ابتکارات این نشست با اقدامات مخرب آمریکا و هم­پیمانانش با چالش های تخریبی روبرو می شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل با تاکید بر اینکه سرنوشت سوریه باید به دست مردم این کشور تعیین شود و همه گروه­های سوری معتقد به راهکار سیاسی بخشی از راه حل باشند، گفت: نباید از خارج سوریه راه حلی بر مردم تحمیل شود.

«فرانسوا سنمو» سفیر فرانسه نیز در این دیدار با اشاره به انتخاب رئیس جمهور جدید کشورش گفت: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور جدید فرانسه هدفش در سوریه مبارزه با گروه تروریستی داعش و پایان دادن به بحران داخلی این کشور بوده و بر همکاری با شرکای منطقه ای مانند ایران، ترکیه و لبنان در حل بحران سوریه تاکید کرده است.

کلیدواژه