ثور 30, 1396 09:00 Asia/Kabul
  • اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ایران

بر اساس اعلام نتایج اولیه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، «حسن روحانی» نامزد این انتخابات با بیش از 14 میلیون رای پیشتاز است .

« علی اصغر احمدی» رئیس ستاد انتخابات ایران صبح امروز شنبه در برنامه زنده تلویویزنی از شبکه خبر صداوسیمای ایران و در جمع خبرنگاران با اعلام مشارکت // بیش از 40 میلیون نفر // در انتخابات ریاست جمهوری ایران، اعلام کرد: از مجموع بیست و پنج میلیون یکصد و هشتاد و دو هزار و سیصد و ده رای ماخوذه صحیح ، «حسن روحانی»  چهارده میلیون ششصد و نوزده هزار و هشتصد و چهل و هشت رای ، «سید ابراهیم رئیسی سادات» ده میلیون و یکصد و بیست و پنج هزار و هشتصد و پنجاه و پنج رای، «مصطفی آقا میرسلیم» دویست و نود و هفت هزار و دویست و هفتاد و شش  رای و «مصطفی هاشمی طباء» یکصد و سی و نُه هزار و سیصد و سی و یک رای کسب کرده اند.      

زمان رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران با سه بار تمدید تا ساعت 24 روز گذشته (جمعه 29 ثور/19 مه ) ادامه داشت.

«سید ابراهیم رئیسی‌سادات»، «حسن روحانی»، «مصطفی آقامیرسلیم» و «مصطفی هاشمی‌طباء» چهار نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بودند.

56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر واجد شرایط لازم رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران بودند.

 

کلیدواژه