ثور 31, 1396 14:59 Asia/Kabul
  • واکنش سرتیپ جزایری به اظهارات وزیر خارجه آمریکا

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران گفت: انتظارات وزیر خارجه آمریکا از رئیس جمهوری ایران، حاکی از نادانی و ناآگاهی مقامات آمریکا از جمهوری اسلامی ایران است.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (شنبه) در واکنش به پیروزی «حسن روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران، به وی توصیه کرده بود، تا درباره مواضع ایران در قبال حزب الله لبنان تجدیدنظر و آزمایش‌های موشکی ایران را متوقف کند.

این اظهارات در حالی است که روز یکشنبه در جریان سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به ریاض، چند قرارداد نظامی و تجاری از جمله قرارداد فروش 110 میلیارد دلار سلاح آمریکایی به عربستان، امضاء شده است. به اذعان بیشتر کشورهای جهان، عربستان حامی اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه و به عنوان صادرکننده عمده تروریست به جهان است. 

«سردار سرتیپ مسعود جزایری» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه در واکنش به سخنان «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، افزود: مقاومت منطقه امروز در بهترین وضعیت خود قرار دارد و قادر است در برابر اقدامات نظامی و تروریستی به خوبی برخورد کند.

سردار سرتیپ جزایری تاکید کرد: تنها راه صلح و آرامش در منطقه، خروج آمریکا و دست کشیدن رژیم‌های وابسته و مرتجع منطقه از عملیات تجاوزکارانه و تروریستی ضد کشورهای مستقل است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران همچنین با بیان اینکه سیاست‌ها و اهداف دفاعی جمهوری اسلامی ایران مشخص است، تصریح کرد: در شرایط امروز جهانی و منطقه، تداوم و سرعت دهی و عمق بخشی به اهداف دفاعی، ازجمله سیستم‌های دفاعی موشکی از اولویت‌های ایران محسوب می‌شود.

 

کلیدواژه