جوزا 03, 1396 08:52 Asia/Kabul
  • رئیس اسبق کمیسیون اروپا: انزوای ایران اشتباه است

رئیس اسبق کمیسیون اروپا از سیاست خارجی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در از سرگیری مسابقه تسلیحاتی و حمایت از عربستان سعودی علیه ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: انزوای جمهوری اسلامی ایران اشتباه است.

به گزارش رادیو دری، «رومانو پرودی» سه شنبه شب در گفت وگو با خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) تصریح کرد: تصمیم انزوای ایران با عنوان «دشمن مشترک» که ترامپ در عربستان آن را اعلام و در سفر به فلسطین اشغالی آن را ادامه داد، اشتباه است.

پرودی همچنین از سرگیری مسابقه تسلیحاتی در ریاض را نگران کننده دانست و گفت: این یک پیام جدید نیست اما اکنون با توافق میان آمریکا و عربستان این مسابقه تسلیحاتی از سرگرفته شده است.

به عقیده کارشناسان، «دونالد ترامپ» به منظور سرکیسه کردن اعراب و فروش سلاح های آمریکایی به ویژه به عربستان، تشدید ایران هراسی را به عنوان حربه ای از پیش شکست خورده دستمایه سفر خود به خاورمیانه کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین سفر خارجی خود روز شنبه وارد  ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد، و در نشست به اصطلاح کشورهای اسلامی و آمریکا شرکت کرد.

سران عربستان و آمریکا در این نشست تلاش بسیاری کردند جمهوری اسلامی ایران را بخشی از مشکلات منطقه معرفی کنند. این تلاش‌های مضحکانه در حالی صورت گرفت که عربستان و آمریکا با حمایت‌های همه جانبه از تروریست‌ها، مسوول ویرانی کشورهای یمن، سوریه و عراق هستند.

ترامپ روز دوشنبه پس از پایان سفرش به عربستان، وارد فلسطین اشغالی شد. مقام‌های رژیم‌های صهیونیستی و سعودی همواره، دونالد ترامپ را حامی قدرتمند اسرائیل و عربستان خوانده‌اند.

به گفته یک مقام کاخ سفید، هدف ترامپ از سفر به عربستان سعودی، منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران بوده است که نقش به‌سزایی در مبارزه با تروریست‌ها در منطقه دارد.

 

کلیدواژه