جوزا 03, 1396 09:38 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر ضرورت تشکیل پارلمان آسیایی

رئیس هیات پارلمانی ایران در نشست کمیته اجرایی و مالی مجمع مجالس آسیایی گفت: تشکیل پارلمان آسیا یک امر مهم و ضروری است و باید هر چه سریع‌تر این موضوع را اجرایی کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «فاطمه ذوالقدر» رئیس هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در حاشیه نشست کمیته اجرایی و مالی مجمع مجالس آسیایی در ابوظبی امارات و در دیدار نمایندگان پارلمان‌های ترکیه و عراق، بر ضرورت تشکیل پارلمان آسیا تاکید کرد و افزود: میزان تاثیرگذاری پارلمان آسیا را باید بررسی کرد، چرا که بسیاری از پارلمان‌ها در آسیا از طریق انتخابات به وجود نیامده‌اند.

«فاطمه ذوالقدر» با انتقاد از این‌که بسیاری از کشورهای آسیایی دارای حکومت دموکراتیک نیستند، تصریح کرد: در برخی کشورها احزاب به طور آزادانه فعالیت نمی‌کنند و نمی‌توانند نقش خود را به درستی ایفا کنند.

این نماینده مجلس ایران همچنین گفت: پیش از تشکیل پارلمان آسیا باید مشکلات موجود در این قاره را حل کرد تا بتوان در تعامل و همکاری بیشتر پارلمان آسیا را به وجود آورد.

نشست دو روزه کمیته مالی و اجرایی مجمع مجالس آسیایی که روز دوشنبه با هدف بررسی و تصویب قطعنامه بودجه 2018 دبیرخانه آسیا با حضور 12 کشور در ابوظبی آغاز به کار کرده بود، روز سه شنبه به کارخود پایان داد.

 

کلیدواژه