ایران، انفجارهای تروریستی در عراق را محکوم کرد
(last modified 1396-03-09T12:18:38+00:00 )
جوزا 09, 1396 16:48 Asia/Kabul
  •  ایران، انفجارهای تروریستی در عراق را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران، ضمن محکوم کردن اقدام عاملان انفجارهای تروریستی در پایتخت عراق، این اقدام جنایت‌کارانه در ماه مبارک رمضان را نشانی آشکار از عداوت ماهوی تروریست‌های تکفیری با اسلام‌حقیقی و مسلمانان دانست.

منابع پلیس عراق نیمه‌های شامگاه دوشنبه از انفجار خودرو بمب‌گذاری شده نزدیک یک مرکز تجاری در محله پر ازدحام «الکراده» در میدان «الحریه» بغداد، پایتخت عراق خبر دادند که شمار تلفات این حمله،  15 کشته و 55 زخمی اعلام شده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز سه‌شنبه با ابراز همدردی با دولت و ملت عراق و خانواده‌های قربانیان این فاجعه دردناک گفت: حملات تروریستی، آخرین تلاش‌های بی‌نتیجه تروریست‌ها برای برون رفت از تنگنای شکست در عراق است.

قاسمی با اشاره به دستاوردهای اخیر ارتش و نیروهای مردمی در موصل تاکید کرد: پیروزی نهایی در برابر تروریسم در عراق نزدیک است.

پس از کسب موفقیت نیروهای مردمی و ارتش عراق در هفته‌های اخیر در جبهه موصل، مرکز اصلی استقرار تروریست‌های تکفیری داعش، گروه‌های تروریستی و تکفیری در مناطق مختلف عراق حملاتی را انجام می‌دهند.

به گفته مسوولان عراقی، تروریست‌ها با هدف انحراف افکار عمومی و حامیانشان از شکست‌های اخیر در موصل و همچنین ایجاد هراس در مناطق شهری، حملات تروریستی در مناطق شهری را در دستور کار دارند. 

 

کلیدواژه