اسد 26, 1395 08:26 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به حملات عربستان به مدارس و بیمارستانها در یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اظهار کرد: رژیم عربستان با سکوت کَر کننده مجامع بین المللی در برابر جنایات خود، روز به روز جری‌تر می‌شود.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه؛ بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دوشنبه‌شب با محکومیت حمله جنگنده‌های متجاوز رژیم آل سعود به بیمارستانی در ولایت حجه، شمال غرب یمن، آن را جنایتی آشکار و غیرقابل تصور علیه بشریت خواند.

قاسمی، اظهار کرد: سکوت تاسف بار مجامع بین المللی در برابر هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان‎ها در یمن سبب شده است تا عربستان سعودی در ارتکاب جنایات ضد بشری خود روز به روز جری‌تر و گستاخ‌تر شود.

قاسمی، افزود: در حالی که موازین بین المللی و حقوق بشردوستانه و فراتر از آن، وجدان بشری همگان را در جنگ‎ها و منازعات به اتخاذ اقدامات لازم برای حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی فرامی‌خواند، نظام تروریست پرور و جنگ افروز سعودی هیچ حد و مرزی برای به خاک و خون کشیدن کودکان، زنان و بیماران مظلوم و غیرنظامیان بی دفاع نمی‎شناسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اظهار کرد: رفتار گستاخانه عربستان سعودی نتیجه سکوت کَر کننده و پنهانکاری جنایات این رژیم توسط مجامع و مراجع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد!! است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تأکید کرد: اقدام نمایندگان مردم یمن برای از سرگیری فعالیت پارلمان و ساختارهای دموکراتیک و قانونی موجب عصبانیت روزافزون عربستان شده، لذا رژیم کودک کش حاکم بر عربستان با حملات گسترده به بیمارستان‎ها و مدارس، درصدد انتقام جویی از مردم یمن است.

کلیدواژه