رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تسلیت باد
(last modified 1396-03-13T12:43:13+00:00 )
جوزا 13, 1396 17:13 Asia/Kabul
  •  رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تسلیت باد

امام «روح الله موسوی خمینی» (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، پس از 87 سال زندگی پرتلاش و خستگی ناپذیر در چهاردهم  جوزای سال 1368 هجری شمسی چشم از جهان فروبست و به دیدار حق شتافت.

درپی اعلام این خبر، جهان اسلام یکپارچه غرق در ماتم و عزا شد.

حضرت امام خمینی (ره) در اول میزان سال 1281 هجری شمسی در شهر خمین - در مرکز ایران - دیده به جهان گشود.

فعالیت های سیاسی حضرت امام خمینی (ره) همزمان با فعالیت های علمی و فرهنگی ایشان آغاز شد. مبارزات امام علیه رژیم استبدادی شاه و مداخلات آمریکا در ایران، در سال 1342 هجری شمسی شدت یافت و سرانجام حضرت امام خمینی (ره) توسط رژیم شاه به ترکیه و سپس عراق تبعید شد.

امام خمینی (ره) در مدت سیزده سال تبعید در عراق، علاوه بر تربیت شاگردان بسیار، به افشاگری ماهیت فاسد رژیم شاه و مطامع نامشروع آمریکا در ایران پرداخت و با صدور اعلامیه های روشنگر، زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

سرانجام پس از اوجگیری مبارزه و هجرت امام به فرانسه و سپس بازگشت شکوهمندانه ایشان به ایران، انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 ه ش به پیروزی نهایی رسید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، باوجود توطئه های ابرقدرت ها و دشمنان داخلی و خارجی انقلاب از جمله جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، امام خمینی (ره) در شرایط سخت و دشوار آن دوره، مردم ایران را با درایت و شجاعت، رهبری کرد.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت جانگداز آن بزرگوار، گزیده ای از سخنان حضرت آیت ا... خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مورد امام خمینی (ره ) نقل می کنیم که فرمود: «قیام او، قیام انبیاء الهی را به یاد می آورد. او احیا کننده بینش دینی، برافروزنده شعله ایمان و آفریننده عظیم ترین حماسه مردمی است.»

کلیدواژه